עשרות מרכזי זהות יהודית ברחבי הארץ בשיתוף עם עיריות, גרעינים תורניים וגופים חברתיים שונים אירועים לציון איחוד העיר ירושלים.

מדריכות זהות במספר רב של מוקדים הפעילו אירועים עבור ילדים ומבוגרים שכללו הרקדות, הפעלות ברוח הציונות, המורשת והרוח היהודית. דוגמה לכך ניתן היה למצוא במרכז לזהות יהודית בהרצליה, שם התקיים לראשונה בנוכחות ראש העיר, משה פדלון, סגן ראש העיר, צבי וייס ונכבדים נוספים אירוע חגיגי של פיוטים, שירה ו'ריקודגלים' לכבודה של ירושלים. באירוע שהתקיים בליווי תזמורת נגנים השתתפו ר' משה חבושה והרב דוד מנחם.

בין מוקדי מרכזי זהות בצפון ניתן למצוא גם את מרכז טבריה, שבו התקיימה תהלוכת דגלים, שירים וריקודים של תנועת הנוער, תלמידי בתי הספר ומדריכות זהות. מנחה במדרשת חיבור טבריה, מוריה בן זמרה ציינה כי: "בנות השירות של המדרשה הכינו מבעוד מועד את התלמידים לקראת האירוע, כאשר בחודש האחרון הועברו שיעורים בנושא ירושלים".

"זו הפעם הראשונה שבטבריה מתקיים אירוע בסדר גודל כזה, אודי דוידי הופיע בפני מאות משפחות. כל הכבוד לעירייה והמחלקה לתרבות תורנית", הוסיפה בן זמרה.

במיתר ציינו את יום ירושלים בטקס ומופע דגלנות באמפי העירוני, שם התקיימה צעדת ריקוד דגלים והפנינג מתנפחים לילדים. במקביל ובאותה שעה, התקיימה עצרת מרכזית ברחבת הוואדי בפרדס חנה כרכור, בהשתתפות מאות מתלמידי בתי הספר בעיר, חניכי תנועות נוער ומרכז 'בשבילנו' חריש. בעצרת הופיעה גם להקת 'סולמות' של כפר הילדים והנוער נווה מיכאל פרדס חנה.

מנכ"ל 'בשבילנו', טוביה ברוקנר מציין כי: "יום ירושלים מסמל עבורי עוד שלב בחיבור המתחדש בין עמנו לארצנו. אין דבר יפה יותר מלקיים אירוע הממשיך את ההתחברות הזו ומהווה גם מופת לחיבור בין דתיים לחילונים. הגרעין התורני בפרדס חנה יזם אירוע מרשים ואני מודה למנהל הגרעין, דורון שזיכנו להיות שותפים בהפקת אירוע זה".

בעיר אשדוד ארגנה מדרשת צוריאל צעדת ענק לכבודה של ירושלים. בצעדה השתתפו מאות מתושבי העיר שזכו גם להרצאה של ישי ריבו. בנוסף, מרכז לזהות יהודית 'אומץ' באריאל קיים אירוע שיא לכיתות א'-ב' בנושא ירושלים. התלמידים למדו על חשיבות ירושלים ומשמעות הסמל, ויחד עם מדריכות המרכז יצרו קישוטים להפנינג עירוני שהתקיים בעיר. מנהלת חינוכית באומ"ץ, רעודה מעודה: "זה יום נפלא, קיימנו גם יום שיא לחטיבת הביניים בנושא ירושלים, ואנחנו מרגישות סיפוק והנאה".

בגבעת זאב, כיתות ג'- ה' מכל בתי הספר השתתפו בהצגת רחוב של תיאטרון 'פויקה', צעדת דגלים לכבודה של ירושלים ושירה הציבור. מנחה במרכז לזהות יהודית גבעת זאב, רחלי אלק, אמרה כי "הילדים נהנו מההצגה והתחברו חיבור אמתי ליום ירושלים, לשייכות שלנו כעם ולארץ ישראל בכלל". בנוסף, התקיים בגבעת זאב טקס יום ירושלים בהשתתפות ראש הגרעין התורני בעיר, הרב חיים פ'רגון, והרב יוסי אלמליח ממחלקת תרבות תורנית.

מנכ"ל זהות- איגוד המרכזים לזהות יהודית, איתי גרנק, אמר כי "בכל חג אנחנו מרגישים בשטח את הצורך העולה של האזרחים בארץ לצרוך זהות יהודית. האירועים שציינו היום ברחבי הארץ הם רק חלק קטן מהתוכנית השנתית שזהות-איגוד המרכזים לזהות יהודית מציע. מדריכותנו מלמדות לאורך השנה את תכנית 'ירושלים שלי' שבה התלמידים נחשפים להשפעתה של ירושלים עלינו כעם והשפעתה על כל אחד ואחד מאתנו". עוד הוסיף גרנק כי: "חשוב שהדור הצעיר שגדל היום בארץ יכיר וילמד רבדים שונים של ירושלים, את אתריה הקדושים של העיר ומשמעותם".