אצטדיון Arena Pantanal בברזיל
אצטדיון Arena Pantanal בברזילרויטרס

הדבר האמיתי. 16 ימים לפני שתישרק השריקה שתבשר על פתיחת טורניר הכדורגל הגדול והחשוב בעולם, החלטנו כאן בערוץ 7 להביא לגולשים שלנו את המידע שהם צריכים כדי להבין מי נגד מי ולמי יש את הסיכויים הגדולים ביותר לסיים את הטורניר כנבחרת הטובה בעולם.

בכל 16 הימים הקרובים, אנחנו כאן נעקוב אחרי שתי נבחרות בכל בית.

נתחיל מבית א', הבית שבו תשחק הנבחרת שמארחת את הטורניר כולו, בפעם השניה בהיסטוריה שלה: נבחרת ברזיל.

ברזיל

מה המשותף לפלה, רונלאדיניו ונייאמר? מעבר לכך ששלושתם שחקני נבחרת הכדורגל של ברזיל, כל אחד מהם הוגדר "עילוי" בדורו במדינת הכדורגל, אם תרצו: השחקן הטוב בעולם. ברזיל תנסה השנה לזכות בגביע השישי בתולדותיה ולהוכיח את העובדה שהרבה יותר קל לזכות בגביע כשמארחים במדינה שלך.

מי שיאמן את הסלסאו הוא לואיז פליפה סקולארי, שמאמן את הנבחרת מאז 2012, הישג לכשעצמו כשמדובר במדינה שהכדורגל הוא המפלט היחידי מפשע ועוני, ולכן גם נמצא בראש סדר העדיפויות של המדינה והשלטון.

החדשות הגדולות מבחינת ברזיל בכל האמור לגבי סגל השחקנים, הוא לא מי זומן אלא מי אינו זומן. שני הכוכבים של הנבחרת בעבר, רונאלדיניו וקאקה מחוץ לסגל. כמוהם גם אלוף גרמניה הטרי ראפיניה מבאיירן מינכן ואלוף צרפת מרקיניוס מפריס סן ז'רמן, יראו את המונדיאל מבלי לקחת בו חלק.

כבר עם פרסום הסגל המלא אמר סקולארי: "אני יודע שיש אנשים שלא יסכימו איתי אבל זו ההחלטה שלי. מעכשיו אני מבקש מהאוהדים לעמוד מאחורינו גם אם אתם לא מסכימים איתנו".

כוכבה הגדול של הנבחרת ומי שרבים תולים בו את סיכויי ברזיל להניף את הגביע השישי הוא ניימאר, חלוצה של ברצלונה. במולדת מקווים כי העונה החלשה של ניימאר בברצלונה לא תמשיך איתו גם לנבחרת, אבל גם בלעדיו יש לצהובים ירוקים מה למכור בטורניר הקרוב.

הסגל המלא:

ז'וליו סזאר (טורונטו), ויקטור (אתלטיקו מיניירו), ג'פרסון (בוטאפוגו).

דאנטה (באיירן מינכן), דויד לואיז (צ'לסי), טיאגו סילבה (פריס סן ז'רמן), הנריקה (נאפולי), דני אלבס (ברצלונה), מייקון (רומא), מרסלו (ריאל מדריד), מקסוול (פריס סן ז'רמן).

פרננדיניו (מנצ'סטר סיטי), הרנאנס (אינטר), לואיז גוסטבו (וולפסבורג), אוסקר (צ'לסי), פאוליניו (טוטנהאם), ראמירס (צ'לסי), וויליאן (צ'לסי).

ברנרד (שחטאר דונייצק), פרד (פלומיננזה), הולק (זניט סנט פטרסבורג), ז'ו (אתלטיקו מיניירו), ניימאר (ברצלונה).

דבר המומחים: לא סתם ברזיל נקראת מדינת הכדורגל והסמבה. תמיד הציגה משחקים מלאי קצב והתקפיים ביותר. סיכויי הנבחרת לסיים בראשות הבית גבוהים מאוד וכל מקום אחר בשלב הראשון יהיה כישלון. אם תשחק את משחקה הרגיל והקטלני היא גם תניף את גביע העולם, השאלה היא אם הלחץ מהקהל המקומי ישפיע.

מקסיקו

במונדיאל הקודם מקסיקו הייתה אחת ההפתעות הגדולות של הטורניר, לאחר שהציגה כמה משחקני העתיד של אירופה. ארבע שנים עברו ומקסיקו קצת איבדה את כוח ההפתעה ואפילו נקלעה למצב ביש, לאחר שרק בקושי הצליחה להעפיל אל גביע העולם שייערך בברזיל. עד כדי כך מזלה רע, שהוגרלה בבית אחד עם ברזיל וקרואטיה החזקה.

היום (רביעי) לפנות בוקר, תשחק הנבחרת המקסיקנית את משחקה האחרון לפני שתטוס לברזיל, מול לא אחרת מאשר נבחרת ישראל. שחקניו של גוטמן יפגשו את המקסיקנים לניסוי כלים לפני המונדיאל וכשבועיים וחצי לפני משחקה הראשון נגד קמרון. עבור האוהדים המקומיים, המשחק הלילה באצטדיון האצטקה האגדי מהווה פרידה מרגשת מהנבחרת שלהם לקראת הנסיעה לברזיל.

הסגל המלא:

חסוס קורונה (קרוס אסול), גיירמו אוצ'ואה (אז'קסיו), אלפרדו טלאברה (טולוקה).

פול אגילאר (קלאב אמריקה), אנדרס גוארדאדו (לברקוזן), דייגו רייס (פורטו), פרנסיסקו רודריגס (קלאב אמריקה), קרלוס סלסידו (טיגרס), מיגל לאיון (קלאב אמריקה), רפא מארקס (לאון), הקטור מורנו (אספניול).

הקטור הררה (פורטו), חוסה חואן ואסקס (לאון), חואן קרלוס מדינה (קלאב אמריקה), איסק בריסואלה (טולוקה), מרקו פביאן (קרוס אסול), לואיס מונטס (לאון), קרלוס פניה (לאון).

ג'ובאני דוס סנטוס (ויאריאל), חאבייר הרננדס (מנצ'סטר יונייטד), אלאן פולידו (טיגרס), ראול חימנס (קלאב אמריקה), אוריבה פרלטה (סנטוס).

דבר המומחים: אל תזלזלו בסיכויי המקסיקנים, הנבחרת של הרננדס וג'ובאני דוס סנטוס מסוגלת לעקוץ את קרואטיה ואפילו את ברזיל במתפרצות קטלניות. הסיבה לכניסתה ברגע האחרון לטורניר הייתה מזל רע ולאו דווקא כושר ירוד או כישרון לא גבוה. בדירוג פיפ"א האחרון, הנבחרת דורגה במקום ה-21 ונמצאת ברשימה אחת עם הנבחרות הטובות בעולם.

מחר בפרוייקט: קרואטיה וקמרון.