מזהיר. יעלון
מזהיר. יעלוןאריאל חרמוני, משרד הביטחון

גל הארועים בשבועות האחרונים נגד ההתיישבות ביו"ש, מביא רבים מהמתיישבים למסקנה כי התקוות הגדולות שנתלו בשר הביטחון יעלון אינן בתוקף.

"בפועל, מדיניותו של יעלון לא שונה מזו של קודמו אהוד ברק, ההבדל הוא שבוגי נבחר על מצע שמנוגד למהלכים שלו מאז שנכנס למשרד הביטחון. אנחנו מרגישים שיעלון מפנה גב להתיישבות" אומר יו"ר קוממיות מוסא כהן.

בשבוע האחרון פרסמה תנועת קוממיות מספר סרטונים ברשתות החברתיות בהם נראה יעלון "בוחר באפשרויות הקלות" ואוכף בעיות בצד היהודי ומתעלם מהערבי. הסרטון הראשון בסדרה נוגע לאכיפה הסלקטיבית לכאורה אך בהתיישבות טוענים שזהו קצה המזלג.

אתמול (ד') הרסו כוחות המנהל האזרחי שני בתים בגוש טלמונים בבנימין. שבוע שעבר הרסו כוחות משטרה גדולים מספר בתים במעלה רחבעם שבגוש עציון וסכנת ההריסה נשקפת עדיין ליישובים כמו גבעת אסף עמונה, חוות גלעד ועוד.

חבר תנועת קוממיות, יאיר קרטמן אומר, כי "לא יתכן שיעלון הוא פקיד של הפקידים שלו, בחרו בו כדי לקיים מדיניות ציונית ולא כדי להתבטל בפני יועצים משפטיים או גורמים פקידותיים במנהל האזרחי".

קרטמן מסביר, כי "כשר לעניינים אסטרטגיים הסביר יעלון מעל על במה כי משרד הביטחון ופרקליטות המדינה תוקעים בכוונה מקלות בהסדרתם של היישובים הצעירים והמאחזים, הוא גם תקף את מדיניות האפליה המונעת מהמתיישבים לרכוש מקרקעין ונכסים ביהודה ושומרון". קרטמן טוען עוד כי ההשוואה בין הצהרות יעלון בעבר למדיניותו כיום, מעוררות שאלות קשות של אמון ויושרה.

לדברי מפיקי סדרת הסרטונים יישובים צעירים ומאחזים סובלים מדי יום מחוסר רצון של אנשי משרד הביטחון לחתום על מסמכים פשוטים. גרירת רגליים בחתימה על מסמך היא התעללות במשפחות, גם פקידי משרד הביטחון לא יודעים תמיד להסביר מדוע החתימה מתבוששת לבא.

אנשי קוממיות מבטיחים לפרסם סרטונים ונתונים נוספים כבר בימים הקרובים.