מטוס קרב
מטוס קרבדובר צה"ל

תא"ל במיל רן פקר, לשעבר סגן מפקד חיל האוויר ומפקד בסיס תל נוף, אומר לערוץ 7 כי הפסקת האימונים בטייסות עלולה לפגוע בכשירותן המבצעית.

"המטוסים היום הם מערכת נשק מתוחכמת, האימונים אמנם יקרים אבל במערכות כאלה חייבים טייסים מאומנים, בלי זה עלולה להיות קטסטרופה ותאונות שיהיו יקרות לא רק במאות מיליוני דולרים אלא גם בחיי אדם", מסביר פקר.

לדבריו, טייסים חייבים לשמור על כושר, "יש מעקב קפדני אחרי כל הטייסים, כמה גיחות הם ביצעו ביום, וכמה גיחות בלילה, הם חייבים להיות טייסים רב תכליתיים, וחייבים לשמור אותם מאומנים בכל עת ובכל שעה. הפסקת האימונים היא עניין רציני שעלול להדאיג, אני מקווה שמי שצריך יתעשת, הפסקת האימונים עלולה לעלות ביוקר".

פקר מזהיר כי אסור שהקיצוץ יפגע בחיל האוויר, "יש לי כבוד רב, לצנחנים, לטנקים ולאוניות, אבל לא נוצר עדיין שום כלי מלבד המטוס שיכול לתקוף בבוקר בקהיר, בצהריים בדמשק ובערב בבגדד, זה הכוח האסטרטגי שלנו במזרח התיכון ואסור לפגוע בו".

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל תכנן באופן אחראי את תכנית העבודה לשנת 2014. לאורך כל הדרך הוצגו המשמעויות של אישור תוכנית עבודה עם תקציב חסר לכלל הגורמים הרלוונטיים. הובהר כי בחודש מאי צה"ל יגיע לנקודת קצה בה יידרשו החלטות קשות".