חיילת, חיילות, צה"ל, חיילים
חיילת, חיילות, צה"ל, חייליםצילום: פלאש 90

הרב עמית קולא, ראש בית המדרש ההלכתי של רבני בית הלל ורב קיבוץ עלומים, הסביר בראיון לערוץ 7 את ההיתר שיצא מטעמם לשרות בנות בצה"ל.

"למדנו את הסוגיה ונפגשנו עם חיילות, רבנים וראשי מדרשות, והמסקנה היתה שאם תנאי השרות מתאימים לבת דתית, זה לא אסור", ציין הרב קולא.

לדבריו אין בהיתר, סתירה לפסק ההלכה של הרבנות שאוסר שרות בנות בצה"ל, "הרבנות הראשית פונה בעיקר למדינה שלא להחיל חוק גיוס חובה על כלל הנשים, אבל באופן פרטי הרבנים הראשיים לדורותיהם נתנו אישורים פרטיים למבקשות להתגייס אם אכן התברר שכללי הצניעות וההלכה ישמרו בקפידה".

הרב קולא טוען כי מספר הבנות המתגייסות עולה משנה לשנה, "יש עלייה מתמדת של נשים צעירות שמתגייסות לצבא, מאות בנות מדי שנה. מתברר שהיום יש בצבא תנאים יותר טובים מתוך התחשבות בכל מיני צרכים של בנות שומרות מצוות. זהו מצב חדש שמושך את הבוגרת של החינוך הדתי לשרת בצבא, מתוך נאמנות גמורה לדת. שוחחנו עם חיילות וראשי מדרשות, דיברנו עם מוסדות הצבא וקיבלנו רושם שיש אכן רצון טוב ויש אפשרויות שלא היו בעבר. חיילת יכולה היום לבקש לעבור בסיס או להשתחרר, כך שגם לאחר הגיוס היא לא נמצאת במצב של גיוס כפוי".

לדבריו ההיתר אינו חל על שרות ביחידות השדה, "ישנם ערוצים בצבא שהאטמוספרה בהם מתאימה לחייה של הצעירה הדתית, אבל יש ערוצים מסובכים יותר כמו ערוצי השדה ועליהם לא המלצנו".