זעקה. הרב רפי פוירשטיין
זעקה. הרב רפי פוירשטייןמאיר סלע

ארגון רבני צהר יפרסם מחר (שישי) במאה אלף עותקים חוברת מאמרים של בכירי הרבנים בציונות הדתית בנושא הגיור במדינת ישראל.

המאמרים, שנכתבו על ידי הרב דוד סתיו, הרב יעקב מדן, הרב נחום אליעזר רבינוביץ', הרב יגאל אריאל, הרב פרופ' נריה גוטל והרב רא"ם הכהן, תחולק בכל בתי הכנסת ברחבי הארץ.

"במידה רבה, אנו נוטים להדחיק את העיסוק בשאלת הגיור במדינת ישראל, משום שברוך ה' 'זו אינה הדאגה שלנו'. שורשיה העמוקים של הדחקה זו נעוצים באמירות שליוו אותנו משחר ילדותנו, כי 'היהדות איננה דת מיסיונרית' והיא איננה מחפשת גרים", פותח את קובץ המאמרים הרב רפי פוירשטיין, יו"ר עמית של ארגון רבני צהר, שכתב את ההקדמה.

הרב פוירשטיין מציין כי אנו נתונים בפני מצב חברתי היסטורי חדש. "זכינו בעשורים האחרונים לגלי עלייה גדולים ומשמחים של קיבוץ גלויות, שהביאו ברכה רבה למדינה לצד אתגרים רבים. מעולם לא נדרשנו לעסוק בשאלת הגיור מתוך מצב של סכנת נישואי תערובת והתבוללות בארץ ישראל! מעולם לא בחנו את הסוגיה מתוך הבנה כי איום מרחף על זהותה היהודית של מדינתנו המתחדשת".

הרב פוירשטיין מוסיף: " שאלת הגיור היא מפתח לעתידנו כאן. זאת בשל ריבוי האזרחים שהם מ'זרע ישראל' אך אינם יהודים על פי ההלכה. החברה הלא יהודית והמעורבת שתתפתח כאן תהיה חלילה חברה המנותקת מהיהדות, חברה ישראלית שאיננה מחוברת לזהות הבסיסית שלנו, שהיא עצם היותנו יהודים. חברה כזו, לכשתקום, תהווה איום של ממש על אופייה היהודי של המדינה".

"מטרתה של חוברת זו כפולה. ראשית, היא באה להרים קול זעקה. זעקה המופנית לרבני ארץ ישראל. זעקה המופנית למקבלי ההחלטות בדרגים הפוליטיים, ובראש ובראשונה לחובשי הכיפה. זעקה המופנית לציבור הרחב להתעורר ולהבין 'כי בנפשנו היא'. זעקה הקוראת לנו להבין כי איננו יכולים לטמון ראשנו בין ידינו, ולהתעלם מהסכנה הגדולה של נישואי תערובת המאיימת על החברה הישראלית כולה", מדגיש הרב פוירשטיין.

לדבריו, המטרה השנייה היא להראות כי יש בהלכה דרך סלולה וברורה להתמודדות עם המצב, דרך המבוססת על המסורת ההלכתית המקובלת מדורי דורות ועל פסקיהם של גדולי ישראל. "אתגר ההתמודדות עם סכנת ההתבוללות בישראל מונח בראש ובראשונה לפתחה של הרבנות הראשית לישראל. לדאבון לב, עד כה לא נשמע קולה בשאלה זו, ולא ניתן לדעת כיצד היא מבקשת להתמודד עם המצב. אנו יוצאים בקריאה לרבנות הראשית להשמיע את קולה".