מאיר שטרית
מאיר שטריתצילום: פלאש 90

המועמד לנשיאות, יו"ר סיעת "התנועה ח"כ מאיר שטרית, משוכנע כי יחליף את שמעון פרס בתפקיד נשיא המדינה, אם יצליח לעלות לסיבוב השני בבחירות לנשיאות שייערכו ב-10 ביוני.

"אני מכיר את הכל מלמטה, את העוני והמצוקה. עבדתי מגיל 12 כדי לממן את לימודיי העתידיים בתיכון. לכל מקום שהגעתי בחיי, זה היה בזכות ולא בחסד", אמר שטרית בראיון לערוץ 10.

''אני מרגיש שאם כילד במרוקו הייתי אמר למישהו שיום אחד אהיה ח"כ, שר, אולי אפילו נשיא - לא היו מאמינים לי", סיפר. "אבל אני כאן, עובדה. יש לי מסר גדול לכל הצעירים: בישראל, כל אחד יכול להגיע לכל מקום".

שטרית, שכיהן כשר האוצר, שר החינוך והתרבות, שר השיכון והבינוי, שר התחבורה, שר המשפטים ושר הפנים, הבטיח כי "אם אבחר אני רוצה להתמקד בנושאים החברתיים... התפקיד של נשיא אינו ביצועי, אבל יש לו יכולת אחת מאוד חשובה - לכוון זרקור על נושאים להם דרושים לדעתו תשומת לב וטיפול ציבורי".

הוא סיפר כי השקיע בקמפיין הבחירות עשרות אלפי שקלים, הכל מכיסו הפרטי. באשר למסע ההכפשות שהתנהל בין המועמדים לנשיאות אמר שטרית כי "גם בבחירות הקודמות היו אנשי תקשורת, אבל לא היה לכלוך. אמרתי מהיום הראשון שגזרתי על עצמי שאיש לא ישמע ממני מילה רעה על אף מועמד.

"זה בעיניי גועל נפש, ואם מישהו מהמועמדים עשה זאת, לדעתי הוא פסול מהכהונה הזו ובוודאי שלא מתאים לתפקיד. עצוב מאוד שהבחירות הללו הידרדרו למקום הזה. זה לא מכבד את הנשיאות, לא את המדינה ולמען האמת לא עוזר לאף אחד", הבהיר.

בנוגע לתמיכת ראש הממשלה נתניהו בח"כ ראובן ריבלין שהגיעה ברגע האחרון טען שטרית כי "זכותו של ראש הממשלה לתמוך במי שירצה, יתכן שזה יוסיף לריבלין קולות, אבל זה חלק מהתחרות. אני ממשיך לעבוד כרגיל.

"אם אני מגיע לסיבוב שני, אני מנצח בבחירות הללו", הוא משוכנע ומסביר, ''נגיד שבסיבוב שני יעמוד מולי ריבלין, אוקיי? במצב כזה כל השמאל יתמוך בי. אני מאמין שמצבי בסך הכל טוב. הגעה לסיבוב שני היא המפתח, ואם אני שם, אני בפנים. הנשיאות לא בכיס שלי ולא בכיס של אף אחד - לא של ריבלין, ודאי לא של פואד. בגלל החשאיות כל תוצאה אפשרית, וחייבים להיות זהירים. אין לי שום ביטחון ושום תוצאה עד שהקולות לא נספרים".