תג מחיר
תג מחירצילום: פלאש 90

אביו של אחד הבחורים שנעצר על ידי השב"כ בחשד לביצוע "תג מחיר" ושוהה במתקן כבר למעלה משבוע, פנה הבוקר (שישי) לרבנים הראשיים לישראל, כדי שיפעלו לכך שהעצור לא יצטרך לחלל את השבת במהלך החקירות במתקן הכליאה.

אתמול, לאחר עשרה ימים בהם נאסר עליו לפגוש את עורך דינו, פגש את עו"ד יוסי לין המייצג אותו מטעם ארגון "חוננו".

במכתבו של האב לרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, כתב כי "לתדהמתנו נודע לנו אמש מכלי ראשון שנער אחר שהיה עצור לאחרונה בחקירות דומות, באותו מקום, נחקר ביום השבת, תוך כדי חילול שבת ורמיסת קדושתה. האם יש כאן 'פיקוח נפש' לחקור בשבת את הצעירים הללו?!".

ב"חוננו" מספרים כי חשוד נוסף ב"תג מחיר" ששוחרר השבוע לאחר 10 ימי חקירות במתקן השב"כ, עבר "התעללות קשה" על ידי החוקרים בכל יום, לרבות שישי ושבת. "נודע כי באחת החקירות חנק את הצעיר חוקר שב"כ, ובחקירה אחרת התעלף לאחר שחוקר צרח באוזנו בעת שנמנם עקב התנאים הפיזיים הקשים", אמרו בארגון.

האב הוסיף במכתבו לרבנים הראשיים "אנו פונים אליכם בבקשה לעזרה. אותנו אין מי שישמע. בתוקף מעמדכם החשוב, יש סבירות גדולה שיתחשבו בפנייתכם. אנא התערבו אצל הגורמים הרלוונטיים על מנת שבננו לא יאולץ לחלל חלילה את השבת".

"אנו כותבים מכתב זה בצער גדול ובבושה שבמדינת ישראל, מדינת היהודים, יהודים שומרי תורה ומצוות צריכים להשתדל כל-כך כדי שבנם שעצור על-ידי השב"כ יצליח לשמור שבת", סיים האב את מכתבו.