הרמטכ"ל בעצרת ההתייחדות
הרמטכ"ל בעצרת ההתייחדותדובר צה"ל

הרמטכ"ל , רב-אלוף בנימין גנץ, השתתף היום (שישי) בטקס ההתייחדות לזכר חללי דור תש"ח וחטיבת הראל, שהתקיים בבית העלמין בקריית ענבים 

הטקס התקיים בהשתתפות לוחמי תש"ח ובהם רחל רבין, חיים גורי וגיבורים נוספים.

האירוע נפתח בשיח רעים פתוח, המשיך בסיור בין קברי הנופלים וסיפוריהם האישיים והסתיים בטקס זיכרון.

הרמטכ"ל בני גנץ נשא דברים בטקס ובין היתר אמר "לפני יומיים ציינו ברחבי הארץ את יום איחוד ירושלים בירת ישראל- במשקיפה ממעל, לא הרחק מאיתנו. ביושבי בטקס השנתי בגבעת התחמושת, עת הוקרנו את זכר הלוחמים שנפלו בקרב הזה שנדמה שמעוצמת מורשתו לא תם עד היום ממש, חשבתי לעצמי כי קו ישר וברור מחבר את גבעת התחמושת שעליה דיברנו בתחילת המפגש. אל המקום בו אנו נמצאים הבוקר.

את אותה הדרך, שהפכה כביש סלול ובטוח, פילסתם אתם, לוחמי חטיבת 'הראל' לפני מעל לשישה עשורים בדרך לירושלים הנצורה, בנחישות ובעוז הרוח, שאפיינו את גיבורי גבעת התחמושת תשע עשרה שנים לאחר מכן. הצלחתם לעבור בדרך מלאת הסכנות, אשר רגביה ידעו דם, ולפרוץ את הנתיב לירושלים"

"לצערי, אלו ימים בהם מספרים הפכו לפנים של מילים כמו ביטחון, לוחמים ומשרתים. אני מניח כי זהו שיח שאינו זר לכם, תמיד נאבקנו למען התעצמות ולמען פיתוח. אך דווקא בימים שכאלה, אני שואב כוח רב והשראה אמיתית מהמפגש איתכם.

אני משוכנע שהמורשת שהדור שלכם העניק לנו, שנמצאת בבסיס נכונותנו לשירות, משתקפת בפניהם של המשרתים שאני פוגש בכל יום, הממלאים את משימת דורנו, בתורנו, כפי שעשיתם אתם עבורנו לפני שנים. אנו עושים זאת מתוך אמונה גדולה בצדקת הדרך ובמסירות נדירה ואני יודע כי ביום קרב, נצא באותה רוח הקרב בה לחמתם אתם אל כל חזית- וננצח", אמר.

שישים ושש שנים חלפו מאז היווסדה של חטיבת "הראל", שפועלה קשור בעבותות ברזל לקורות הארץ הזו. מפקדי החטיבה לדורותיה עיצבו את אופייה של החטיבה ותרמו לסיפור מורשתה המפואר.

בין המפקדים הצבאיים שהשפיעו של ההיסטוריה של מדינת ישראל בראשית ימיה היה יוסף טבנקין ז"ל. טבנקין שימש כמג"ד וכמפקדה השני של החטיבה, הוביל את לוחמיה בקרבות הקשים ביותר במלחמת השחרור ונחשב למפקד יצירתי, עצמאי ובעל מעוף.