נזקי ההצתה בביה"כ בפ"ת
נזקי ההצתה בביה"כ בפ"תיוני קמפינסקי

על רקע הצתות בתי הכנסת בסוף השבוע, ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) תוקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא גינה את המעשים הנפשעים.

"ציפיתי שראש הממשלה יהיה הראשון שיגנה את הצתת בתי הכנסת והתאכזבתי", אמר ח"כ פרוש.

לדבריו, "מי שמדבר על הצביעות של אירופה בגינוי אירועים אנטישמיים לא יכול כאן בישראל לשתוק ולהתעלם משריפת בתי כנסת".

אמש הגיב לאירועים סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, וקרא לראשי המדינה לגנות את הצתת בתי הכנסת. "עם צאת השבת הזדעזעתי לשמוע כי שני בתי כנסת הוצתו במהלך השבת. בחודשים האחרונים מוצתים בתי כנסת והגורמים ההמשלתיים האחראיים לעניין - שותקים.

''אני מצפה מהם לגנות את המעשה משל היו אלה מקומות קדושים לדתות אחרות. כמו כן, על המשטרה להשתמש בכל הכלים אשר יש בידיה כדי לאתר את המציתים, ולטפל בהם ביד תקיפה", הוסיף.

אלמוני הצית בשבת האחרונה את בית הכנסת הגדול בפתח תקווה, "בית יעקב", שברחוב חובבי ציון. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי כשבית הכנסת היה ריק ממתפללים, נכנס האלמוני לאולם התפילה, פתח ספרי קודש, שפך נוזל דליק על ארון הקודש ונמלט. לארון הקודש נגרם נזק אך ספרי התורה שבתוכו לא נפגעו.

שעות אחדות קודם לכן הוצת בית כנסת נוסף. קרוואן של חב"ד בתחנת דלק סמוכה למחלף באקה אל-גרבייה בכביש 6, עלה באש וספרי קודש שהיו בתוכו נשרפו. צוותים של כיבוי אש הוזעקו למקום אך הקרוואן נשרף כליל. אנשים שעברו במקום סיפרו שהריחו אדי דלק.