אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןאביב לוסקי- אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי הרצליה

שר החוץ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) נאם היום (שני) בפני הסטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה והתייחס לכישלון המשא ומתן עם הפלסטינים.

"כשמדברים על ההסדר זה קודם כל הסדר אזורי- יחסי מסחר עם העולם הערבי המתון. יכולת האילתור שלנו יחד עם העוצמה הכלכלית של מדינות ערב מתונות יעשה שינוי גדול", אמר ליברמן

לדבריו, "הרבה יותר חשוב להגיע להסדר עם אותן מדינות מתונות, נגיע למציאות אחרת ולא נצטרך את הקוורטט והחרטט. הכל בשל ויש את כל הנסיבות. סכנה אמיתית למשטרים ערביים זה איראן ולא הציונים והם מבינים את זה, בלי האיראנים המשטר הסורי של אסד לא היה מחזיק גם חודש.

"חיזבאללה לא היה קם ולא יתקיים ללא סיוע איראני", הוסיף שר החוץ. ''הג'יהאד ברצועת עזה זה איראן. החתרנות במפרץ זה איראן".

ליברמן תקף את שתיקת העולם מול הטבח ההמוני בסוריה. ''בסוריה נרצחו 170 אלף איש תוך כדי שימוש בנשק כימי והפצצה בבתי חולים ובתי ספר. כשמישהו בא להטיף לנו- אני אומר קודם תעשו סדר בעולם הערבי ואירופה ואז בואו להטיף לנו מוסר''.

בנוגע למירוץ לנשיאות ולמתיחות עם ח''כ ראובן ריבלין וראש הממשלה נתניהו אמר ליברמן "אני משתדל תמיד להיות ברור. אני לא בורח מהמציאות ונותן תשובות. הבהרתי שלא אצביע לריבלין. לא תמכתי בו כשרץ מול פרס. אמרתי לו שלא אתמוך בו גם כשיש לו הסיכוי הטוב ביותר.

הסברתי לרובי למה עליי זה לא מקובל, חשוב שתעמוד על עקרונותינו תמיד. ריבלין התנגד בתוקף לשלול זכויות מעזמי בשארה, אולי ידע שיצטרך את קולות הערבים לנשיאות. אני מקווה שדברים יחזרו למסלול תקין", הוסיף.