תוקף. ארדן
תוקף. ארדןFlash 90

שביתה ברזילאית?"עובדי רשות השידור מוחים על ההחלטה לסגור את רשות השידור ולזרוק 2,000 משפחות הביתה", זה המשפט שנתקלו בו עשרות צופים שזפזפו ביום שני האחרון לערוץ הראשון.

במקביל, הופסקו גם שידורי הרדיו של הרשות ובמקומם נשמעה הקלטה בזו הנוסח: "עקב מהלכי השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור מושבתים שידורי הרדיו על כל רשתותיו". הסיבה: רפורמה חדשה של שר התקשורת גלעד ארדן המעוניין לבטל את האגרה שמשלמים אזרחי ישראל עבור השידור הציבורי.

משחק הכדורסל של חצי גמר הפלייאוף בין מכבי חיפה והפועל ירושלים, שהיה אמור להיות משודר באותו היום, הועבר לספורט חמש, וכעת חוששים מעליית מדרגה במאבקם של העובדים השובתים. החשש הוא שגם שידורי המונדיאל שיחל בעוד שבוע ויום ומיועדים להיות משודרים רובם בערוץ הראשון, אינם ישודרו.

כשנודע לשר ארדן איומם של העובדים על אי שידור משחקי המונדיאל, הוא החליט לעשות מעשה ושלח נציג לארגון הכדורגל העולמי, פיפ"א, בכדי לבדוק היתכנות של שביתה כזו וצעדים מונעים מצד הארגון. בנוסף, השר בדק אם יהיה אפשר להעביר את השידורים לערוץ חינמי אחר, במידה שאכן האיום של העובדים יתבצע בפועל.

השר ארדן התייחס היום לאיומם של העובדים בדף הפייסבוק הרשמי שלו כשכתב: "אל תגעו לנו במונדיאל! יש דרכים לגיטימיות לנהל מאבק של עובדים, וזו לא אחת מהן. שילמנו את האגרה מספיק שנים, כדי שגם אנחנו נוכל להיות חלק ממשפחת העמים ונזכה לצפות במונדיאל בברזיל". 

השר הטיח ביקורת רבה בעובדי רשות השידור "אין לי כוונה להתייחס שוב למיליארד השקלים שרשות השידור מקבלת מדי שנה מהציבור, גם לא לתמורה המעליבה שאנחנו מקבלים. אפילו לא לכך שצוות גדול של עובדי רשות השידור כבר רכש כרטיסים על חשבון כולנו, והם יזכו לצפות במונדיאל בברזיל, בזמן שאנחנו, אם יתממשו האיומים, נשב מול שקופית מחאה. אני מדבר על משהו אחר, פשוט בהרבה: אזרחי ישראל לא צריכים להיענש על תחלואי רשות השידור. בכל מדינות העולם, המפותחות והבלתי מפותחות, יצפו במונדיאל. גם במשטרים טוטליטריים, השלטון מאפשר צפייה במשחקים. גם במדינות עולם שלישי. זה יהיה באמת שיא חדש של עליבות מצד הוועדים ברשות השידור לעשות פה תקדים עולמי, ולמנוע מאזרחי ישראל את הצפייה במשחקים.  מדוע הציבור צריך להיות כלי משחק בסכסוך הזה? מדוע זכרון הילדות של ילדינו מהמונדיאל בברזיל צריך להיות שהם צפו בשקופית?

השר פנה לאלפי הגולשים והעוקבים אחריו וכתב: "אני זקוק גם לכם! בואו נפעיל לחץ ציבורי. בואו נגרום להם להבין שיש גבול להתעמרות. תעשו לייק, שתפו את הסטטוס, ותגידו גם אתם למנהלי רשות השידור ולראשי הוועדים: אל תגעו לנו במונדיאל".

אז האם בעוד שבוע נשב כולנו יחד מול המרקע ונצפה בחגיגת מונדיאל, או אולי יקחו ממנו את החגיגה ונצפה כולנו בעוד שידור בערוץ זר ובשפה לא לנו?