לא לקשור. פוקסמן
לא לקשור. פוקסמןצילום: פלאש 90

הליגה נגד השמצה (ADL), הארגון היהודי-אמריקני למלחמה באנטישמיות, מבקשת מארה"ב ומהקהילה הבינלאומית לעכב את ההכרה בממשלה החדשה.

בליגה מציינים, כי תנאי להכרה חייב להיות התנערות החמאס מטרור נגד ישראל, הכרה בזכותה של ישראל להתקיים וקבלה מצד חמאס של כל ההסכמים הקודמים.

הליגה נגד השמצה אף מביעה תמיכה ברעיון השעיית סיוע החוץ האמריקאי לרשות הפלסטינית מטעם הקונגרס.

אברהם ח.פוקסמן, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, אמר כי "ממשלת האחדות החדשה של פתח וחמאס היא צעד בכיוון הלא נכון בדרך לשלום ישראלי-פלסטיני והיא מהווה דחייה נוספת של מאמצי ישראל לנהל מו"מ וליישב את הסכסוך, כמו גם שלילה מוחלטת של מאמציהם הבלתי נלאים של מזכיר המדינה קרי ואחרים".

לדבריו, "התקת מרכז הכובד מצד הנשיא עבאס מישראל לכיוון חמאס, ארגון טרור שממשיך לקרוא להשמדתה האלימה של מדינת ישראל, מפגינה חוסר עניין בהגעה לסיום מוסכם של הסכסוך עם מדינת ישראל".

פוקסמן סבור, כי "נוכחותו של חמאס בממשלת האחדות מטילה כתם ברשות הפלסטינית. חרף הטענות שנשמעות ברשות ולפיהן חמאס קיבל את תנאי הקהילה הבינלאומית בעצם כניסתו לממשלה, אין כל אזכור לכך בהסכם האחדות ואין דבר המרמז לכך שחמאס הסכים לתנאים האמורים או זנח את תפיסת עולמו האלימה".

"על ארה"ב להפעיל את הלחץ המרבי האפשרי על הממשלה הפלסטינית החדשה, עד שחמאס יתנער במפורש מטרור נגד ישראל, יכיר בזכותה להתקיים ויקבל את כל ההסכמים הקודמים בין מדינת ישראל ואש"ף. החמאס והפתח אינם זכאים לשום פטור רק מכיוון שגישרו לכאורה על המחלוקות ביניהם", קובע פוקסמן.

פוקסמן מוסיף, כי "על אף שאיננו סבורים כי על ארה"ב להפסיק באופן מידי את כלל הסיוע לרשות הפלסטינית, אנו תומכים בהשעיית הסיוע האמריקאי על מנת להיווכח אם ממשלת האחדות החדשה תצליח למנוע הפסקה מלאה של המימון, בהתאם לאמור בחוק למניעת טרור פלסטיני משנת 2006, לפיו לא יינתן סיוע חוץ לממשלה הכוללת את החמאס".

באפריל האחרון, ציינה הליגה נגד השמצה כי היא סבורה שלאור הסכם האחדות בין פתח וחמאס, הצעד הישראלי להשעיית השיחות מוצדק לחלוטין.