היכן המחנה הלאומי? פייגלין
היכן המחנה הלאומי? פייגליןצילום: פלאש 90

ח"כ משה פייגלין (ליכוד-ביתנו) קשר השבוע בין תהליך אוסלו לבין המתקפה על זהויות היסוד בישראל, ובראשם התא המשפחתי.

בתשובה לשאלות שהפנו אליו פעילי זכויות אבות גרושים בכנס של תא הליכוד בבני ברק אמר פייגלין שביחד עם המתקפה על ארץ ישראל בתחילת שנות ה-90, תקפו גורמים קיצוניים גם את זהויות היסוד של האזרחים, ובראשן את התא המשפחתי. מתקפה זו, הסביר, מתחילה במתקפה על הגברים, שהם "המשפחה", כלשונו, וממשיכה משם אל עבר הנשים, שהן "הבית", כדבריו.

המתקפה על התא המשפחתי קשורה אפוא להתעללות המערכתית באבות גרושים ומתגרשים, הוא אמר, והתחייב לפעול בכדי לתקן את העוול.

למחרת כתב פייגלין בפייסבוק על הנושא, והתייחס להתאבדותו של אלון וולף, אב גרוש אשר הרשויות מנעו ממנו ומהוריו להיפגש עם הבת/נכדה במשך תקופה ארוכה מאוד.

"שוב התאבד אב גרוש”, כתב פייגלין, "הפעם אחד שהכרתי. בדרכנו לחסל את ערך המשפחה הפכנו את האבות למטרות דמוּת. אחוז ההתאבדויות בקרב אבות גרושים הוא הגבוה במדינה ובפער גדול מכל קבוצה אחרת. יש בישראל יותר 'מרכזי קשר' (שם מכובס למקום מפגש של אב וילדיו מאחורי סורגים) מאשר בארה"ב. שכחנו את הדיבר 'כבד את אביך ואת אמך' – כן, גם את אמך..כי בסופו של יום, כשגוזלים לילד את אביו - גם האם נמחקת”.

פעילי אבות שנכחו במפגש עם ח"כ פייגלין יצאו ממנו בתחושות מעורבות. מחד – הם התעודדו מדבריו ומהבטחותיו. ומצד שני, הם קיוו לקבל ממנו הצהרת כוונות ברורה לפעולה, ולא קיבלו כזו.