בנייה במעלה אדומים
בנייה במעלה אדומיםפלאש 90

ד"ר אריה בכרך, פעיל ימין בולט ואב שכול, איננו מרוצה מהוצאת מכרזי בנייה השונות הבאות בעקבות מעשה כזה או אחר של הרש"פ.

בפינתו השבועית בערוץ 7 הזכיר בכרך כי ממשלת ישראל זועמת על ארה"ב בשל הצהרתה כי תשתף פעולה עם ממשלת הפתח-חמאס החדשה, "אני מופתע מהפתעתה ואכזבתה של משלת ישראל מכך".

"בתגובה לממשלת האחדות השעתה ממשלת ישראל את המו"מ עם אש"ף והצהירה כי תנתק מגע עם הרשות. כמה זמן לקח לציפורה להיפגש שוב עם אבו מאזן, למרות החלטת ממשלת ישראל שהיא חברה בה. נתניהו לא הגיב לפגישה ולא השעה את ציפורה ולא נזף בה, מדוע אם כן מצפה נתניהו שארה"ב - שאיננה כפופה להחלטות ממשלת ישראל, תתנהג אחרת? קודם תעשה סדר בממשלת ישראל ואחר כך תטיף מוסר לממשלת ארה"ב", קרא בכרך.

בכרך הוסיף כי גם בעניין מימון הרש"פ ישראל נוהגת באותה צורה, "ישראל פנתה לקונגרס האמריקני שתעכב את הסיוע לרש"פ. זו אכן תגובה מבורכת אבל האם ישראל כפי שהבטיחה פרעה את חובות הרש"פ לחברת חשמל, חובות על דלק ושאר שירותים? אי גביית החובות הוא כמו מתן סיוע לרש"פ ואם אתה ואני משלמים חשמל - ותנסה לא לשלם - אנחנו מממנים את ממשלת החמאס".

בכרך תקף את ההחלטה להוציא מכרזי בנייה, "התגובה המסורתית שהופיעה היום שוב, בה משרד השיכון הוציא מכרז לבניית 1,100 יחידות דיור ביו"ש, זו תגובה 'רב תגובתית' המתבצעת עבור רצח יהודים, התפרעויות בהר הבית, בפניה של הרש"פ לאו"ם. נמאס לנו מתגובה רב תגובתית זו. בנייה ברמת שלמה ממש כמו בגילה, בהר חומה ופסגת זאב - איננה תגובה לכלום. ירושלים היא בירת ישראל ובנייה בה איננה תגובה אלא למצוקת הדיור בלבד".

לדבריו, "גם הוצאת מכרזים לבניה באריאל וביתר עילית, איננה תגובה. אפשר להבין ולקבל שבנייה של מאות יחידות דיור בהתנחלויות מבודדות היא תגובה ציונית, אבל הולמת? ודאי שלא. אני מצפה שנים לטקס הנחת אבן פינה לשכונה חדשה בשילה, בית אל, ראש צורים וכרמל, לא להצהרה על מכרזים אלא לבנייה ממש".

בכרך הוסיף, כי תגובה הולמת היא סגירת הר הבית לערבים בשל התפרעויות במקום, להתייחס לא רק לפרחחים שמזהמים קירות במסגדים אלא גם לפעולות השחתת רכוש של יהודים על ידי בדואים שהפך להפקר גמור, "השחתת רכוש יהודי איננה פעולת טרור ולכן אין כח אדם לטפל בזה", ציין בכרך.