האם להודעות היוצאות מלשכת ראש הממשלה יש מיון סלקטיבי? כנראה שכן. בסוף השבוע האחרון הוצתו שני בתי כנסת ברחבי הארץ, אך מכיוונו של ראש הממשלה נשמרה השתיקה.

במהלך דיון שהתקיים ביום שני האחרון בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, פנה חבר ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) בשאלה מדוע ראש הממשלה אינו מגנה את הצתת שני בתי הכנסת בסוף השבוע האחרון.

ואכן, כעבור שעה קלה יצאה הודעה מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו המגנה בחריפות את אירועי הצתות בתי הכנסת.

"כל פגיעה בבתי כנסת ובמוסדות דת היא פגיעה בקודש הקודשים של עם ישראל ואסור לנו לעבור על כך בשתיקה. נעשה הכל על מנת להביא את האחראים לכך לדין", אמר ראש הממשלה.

דא עקא, בירור שקיים ערוץ 7 העלה כי ההודעה שוגרה אך ורק לכתבים החרדים ולעוד מספר כתבי יהדות במדיה הכללית. מערכות החדשות הרגילות לקבל הודעות מלשכת ראש הממשלה – לא זכו לכל הודעת גינוי על האירועים הנפשעים.

בלשכת ראש הממשלה לא הכחישו את הנאמר, וטענו כי הגינוי לא נשלח כהודעה רשמית מהלשכה לכלל מערכות העיתונים והכתבים מ"חוסר עניין".

בסוף השבוע האחרון אלמוני הצית את בית הכנסת הגדול בפתח תקווה, "בית יעקב", שברחוב חובבי ציון. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי כשבית הכנסת היה ריק ממתפללים, נכנס האלמוני לאולם התפילה, פתח ספרי קודש, שפך נוזל דליק על ארון הקודש ונמלט. לארון הקודש נגרם נזק אך ספרי התורה שבתוכו לא נפגעו.

שעות אחדות קודם לכן הוצת בית כנסת נוסף. קרוואן של חב"ד בתחנת דלק סמוכה למחלף באקה אל-גרבייה בכביש 6, עלה באש וספרי קודש שהיו בתוכו נשרפו. צוותים של כיבוי אש הוזעקו למקום אך הקרוואן נשרף כליל. אנשים שעברו במקום סיפרו שהריחו אדי דלק.