מוסא אבו מרזוק
מוסא אבו מרזוקצילום: פלאש 90

סגן מנהיג חמאס, מוסא אבו מרזוק, האחראי על נושא הפיוס הפנים פלסטיני, אישר כי קטר הסכימה לשלם את שכר עובדי המגזר הציבורי ברצועת עזה לחודש יוני.

בראיון לערוץ הטלוויזיה "אל-אקצה" אמר אבו מרזוק, כי קודם להודעה על מתן הסיוע הקטרי הגיעו הארגונים 'פתח' וחמאס להסכמה על יצירת קשר עם מדינות ערב כדי לפתור את בעיית תשלום המשכורות לכל עובדי המגזר הציבורי בגדה המערבית וברצועת עזה.

אבו מרזוק ציין, כי במהלך המו"מ על יישום הסכם הפיוס הייתה הסכמה הדדית להבטיח את שכר כל העובדים ללא קשר להשתייכותם הפוליטית. לדבריו, הבעייה מורכבת בגלל הגידול במספר עובדי המגזר הציבורי, המונים 210 אלף אלף איש, מהם 40 אלף שהתקבלו לעבודה בתקופת ממשלת חמאס מאז שנת 2007.

בהתייחסו אפשרות של הפסקת הסיוע המערבי לרשות הפלסטינית אמר אבו מרזוק, כי הפלסטינים אינם זקוקים לסיוע בסך 200 מיליון דולר המתקבל מארה"ב והמלווה בתנאים בנושא הביטחוני, שכן חמאס סבורה שיש לשים קץ לכל חסות אמריקנית על קבלת ההחלטות בזירה הפלסטינית.

אבו מרזוק הביע צער על התבטאותו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אשר כינה את התיאום הביטחוני עם ישראל "עניין קדוש", בהדגישו כי התיאום הביטחוני הוא "מעשה נפשע".