יפנה לאו"ם? אבו מאזן
יפנה לאו"ם? אבו מאזןרויטרס

העיתון הרשמי של הרש''פ, אל חיאת אל ג'דידה, פרסם באחרונה מאמר דעה שתיאר את הקמת מדינת ישראל במילים "הפשע הגדול ביותר שידעה האנושות". כך מדווח מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' המציין כי מדובר בהמשך ישיר להתבטאויות דומות קודמות.

במאמר המדובר תוארה הקמת המדינה כ'משימה נתעבת' ובציטוט אחר הוגדרה הקמתה כ"נולדה מפלצת". כשכותב המאמר התייחס ללוחמי צה"ל במלחמת העצמאות הם כונו שם כ"הכנופיות הציוניות."

חוקרי 'מבט' מציגים את הטקסט המלא ובו ההתייחסות למדינת ישראל: "לפני 66 נולדה מפלצת, שגדלה וצמחה על חורבותיו של עם שלם, אשר גורש מאדמתו וממולדתו, ושמה הפך לישראל. למפלצת הזו יש צבא שהביס את צבאות האזור בתוך שישה ימים או פחות, ויש לה שפה שאותיותיה חוברו ללא משקלים וללא משמעות, והיא חריגה ונטולת כללים או סדר. יש לה דגל בן שני צבעים, שבמרכזו כוכב גנוב...

"הכנופיות הציוניות פלשו לאדמת פלסטין וגירשו את תושביה לעיניו ולאוזניו של העולם, אשר לא נקף אצבע, וליתר דיוק המעצמות דאז, שנתנו לכנופיות הציוניות חיפוי, הקלו עליהן את המשימה הנתעבת, ונתנו להן את כל אמצעי הסיוע. זהו פשע שלא היה כמותו בהיסטוריה... כיבוש פלסטין היה הפשע הגדול ביותר שידעה האנושות. מאז אותו הזמן, העם הפלסטיני מתמודד עם הכנופיות הללו בכל האמצעים והדרכים כדי להחזיר לעצמו את הזכות שנגזלה, בעודו מצפה ליום המיוחל...".

כאמור, התבטאויות ברוח זו אינן נדירות וראשוניות מסוגן. ב'מבט' מציינים כי כחלק משלילת זכות קיומה של מדינת ישראל בספרי הלימוד הפלשתיניים מובאים ביטויים ברוח זו. בין השאר ניתן למצוא בספר לימוד של הרש''פ לכיתה י''ב, בפרק על הקמת מדינת ישראל כי "מלחמת פלסטין (ב-1948) נגמרה באסון שלא היה כמותו בהיסטוריה, כאשר הכנופיות הציוניות גזלו את פלסטין... והקימו את מה שנקרא מדינת ישראל".