רוה"מ במג"ב ירושלים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העניק היום (א') תעודות הוקרה לארבעת לוחמי משמר הגבול ולשלושה לוחמי צה"ל שסיכלו פיגועים בצומת תפוח בשבוע שעבר. 

האירוע התקיים במעמד מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב והשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' במחנה יהודאי, מטה מג"ב ירושלים.

"אנו נתונים לניסיונות בלתי פוסקים של טרור שממשיכים כל הזמן לאתגר את מדינת ישראל ואתם החיץ הראשון שעומד מול ההתקפות", אמר ראש הממשלה.

"זה לא קל, ולכן ההישג שלכם מוערך במיוחד על ידינו. אנחנו יודעים מה הם הדברים קשים שאיתם אתם נדרשים להתמודד, אתם עושים את זה בצורה יוצאת דופן. אנחנו מלאי התפעלות מהתושייה שלכם ומהתעוזה שלכם. עשיתם כאן שתי פעולות בימים האחרונים שהצילו חיים, מי יודע כמה חפים מפשע ניצלו תודות לתושייה שלכם", הוסיף נתניהו.

ללוחם א', שהגיע לאירוע על אף שנפצע בתקרית, אמר ראש הממשלה "כולנו מחבקים אותך. נמשיך לחזק אתכם כדי שתמשיכו, אתם, לוחמות ולוחמי מג"ב להגן על מדינת ישראל. זה מה שמבטיח את עתידנו וזה מה שיבטיח את השלום".

צילום: קובי גדעון, לע''מ
צילום: קובי גדעון, לע''מ

ביום שני בערב, נזכיר, ביצע מחבל הפלסטיני מארגון הפתח' ירי לעבר לוחמי משמר הגבול בצומת תפוח.

לוחם משמר הגבול וחייל צה"ל הסתערו לעבר המחבל והשיבו בירי וניטרלו אותו. במהלך חילופי האש, נפצע הלוחם ופונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. הרמטכ"ל בני גנץ היה בדרכו לקבר יוסף והגיע תוך זמן קצר לזירת האירוע. הוא שוחח עם הלוחמים במקום ושמע מהם על התקרית.

ביום שישי לפני שבוע עצרו לוחמי מג"ב בצומת תפוח מחבל פלסטיני תושב שכם לבוש מעיל, כשלגופו חגורת נפץ. הלוחמים קראו למחבל לעצור והוא נשכב על הכביש עד לניטרולו.