שר החינוך הרב שי פירון
שר החינוך הרב שי פירוןניסים לב

בראיון ליומן ערוץ 7 מבקר בחריפות פרופ' משה טרופ, פרופסור למדעי הבריאות במכללה האקדמית תל חי ובמכללת סמי שמעון, את החלטת משרד החינוך לחייב לימודי אבולוציה במוסדות הממלכתיים דתיים.

פרופ' טרופ, מחבר הספר 'חידת הקיום' ומהלוחמים המובהקים בתורת האבולוציה הוכיח זה מכבר בדרכים אקדמיות את אי היתכנותה של תיאוריית האבולוציה ובשיחה עמו הוא מציין כי הממסד האקדמי קיבל את התיאוריה הזו כעובדה מוכחת על אף שכל בחינה מדעית שלה העלתה שאין לה בסיס.

לדבריו הבסיס עליו נסמכים מצדדי האבולוציה הוא חקר המאובנים אך לאור חוקי הטבע ההסתברות שדומם יהפוך לחי, ובפרט כאשר מדובר על דרך אקראית, שואפת לאפס. "אין שום אפשרות שדומם יהפוך לחי", הוא קובע ומוסיף: "אין אפשרות שחומרים פשוטים יהפכו למשוכללים".

לדברו המורכבות של האיברים בחי ובאדם והתאמתם אלה לאלה מעידים על כך שקיימת תכנית ערוכה מראש ולא אקראית והיא שהובילה למבנה הקיום כפי שהוא. "כל התהליכים הכימיים מתוכננים למופת", הוא אומר ושב ומדגיש כי אין כל יסוד מדעי מוכח לאפשרות שבה מעבר מדומם לחי יתרחש באופן אקראי. "זה נגד החוק השני של התרמודינאמיקה שקובע כי תגובות ספונטאניות מובילות לאי סדר".

לדברי פרופ' טרופ לא ניתן גם לקבל את הטיעון לפיו מדד הזמן הוא בלתי סופי ועל כן מאפשר תמורות שנראות בעינינו כבלתי אפשריות. לטעמו ההיגיון המדעי הפוך וככל שמדד הזמן ארוך יותר כך הסבירות היא שאי הסדר ילך ויעלה.

טרופ מספר כי ערך ניסויים ובדיקות והתברר כי "אין כל אפשרות שהדברים יתרחשו". עוד הוא מזכיר את ה"חורים" בתיאוריית האבולוציה ובהם החסר של שלבי הביניים שבין עוף לזוחל. לדבריו אם היה קשר התפתחותי בין השלבים השונים הללו הרי שהיו אמורים להתגלות מאובנים המעידים על שלבי ביניים בין עוף לזוחל וממצאים שכאלה לא התגלו. "אם רוצים ללמד אבולוציה שיוכיחו קודם שהאבולוציה נכונה".

בדבריו ביקר פרופ' טרום גם את המבקשים לשלב בין תיאור הבריאה כפי שהוא בתורה לבין התיאוריה האבולוציונית. "זו שטות שאין כמותה. תיווך בין שני הדברים לא יתכן כי זה נוגד את התורה. הם מנסים לעשות 'פויילישטיק' ולטעון שספר בראשית מתאים אאבל למה לקבל את זה כשאין הסתברות לאבולוציה".

טרופ קובע כי האלטרנטיבה היחידה לתיאוריה שלא הוכחה, תיאוריית האבולוציה, היא תפיסת הבריאה כפי שהיא מופיעה בתורה, תפיסה ולפיה הבורא הוא מי שאינו כפוף לחוקי הטבע ומשום כך בכוחו לברוא גם בניגוד לחוקי הטבע. טרופ מעלה בפני מצדדי האבולוציה שאלות אודות תכלית היכולת של האדם לחשוב, להגות, להתפלא ולהתפלל. לדבריו יכולות אלה מציבות את האדם במרחק עצום מכל בעל חיים בהיות בעלי החיים חסרי יכולת מחשבה, תכנון ודיבור.

טרופ מציין כי אמנם קיים לכאורה קשר בכרומוזומים בין האדם לקוף אך מעבר לקשר שכזה אין כל קשר בין השניים, והדברים דומים לקשר שיימצא בין שני בתים שונים לחלוטין במראה ובתכלית, קשר שכל עניינו הוא האבנים שמהם נבנו.

להערכתו ההחלטה המחייבת לימודי אבולוציה נובעת מתחושת נחיתות מול העולם. "ניתן ללמוד גנטיקה, ביולוגיה ומדעי הבריאות מבלי ללמוד אבולוציה. הידע המדעי לא יפגע אם ילמדו ללא אבולוציה".