אורי אריאל
אורי אריאלצילום: פלאש 90

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל עונה לשר האוצר יאיר לפיד, שאיים כי מפלגת "יש עתיד" תפיל את הממשלה במקרה של סיפוח אזורי ההתיישבות.

"המציאות המדינית היום מחייבת לקבל את תכנית הסיפוח כפי שהציגה סיעת הבית היהודי", טען שר השיכון.

אריאל הדגיש כי מדובר בתוצאה בלתי נמנעת ודחה את איומי הפרישה של השר לפיד. ''ממשלות ישראל התקיימו בעבר בלי מפלגת 'יש עתיד' וימשיכו להתקיים גם בלעדיה. כמו כן, צר לי שלפיד ממשיך להשתמש בסיסמאות פופוליסיטיות כאילו הכסף קבור בין איתמר ליצהר".

"מוטב אילו יפעל בתוקף סמכותו כשר האוצר למצוא את מקורות המימון בלי לפגוע בזכויות בסיסיות של תושבי ישראל אותם היה מממן בכל מקום בו היו מתגוררים", הוסיף השר אריאל.

בנאומו בכנס הרצליה, אמר לפיד כי "גורמי ימין קיצוני דוחפים אותנו לעבר רעיונות הזויים של סיפוח שיובילו אותנו אל האסון הקרוי מדינה דו לאומית. אני לא יודע אם מדובר בתרגיל ביחסי ציבור או בכוונה אמיתית, אבל אנחנו לא ניתן לזה לקרות''

יו"ר ''יש עתיד'' קרא להקפיא את הבניה מחוץ לגושי ההתיישבות. "ההתנחלויות האלה יקרות לנו", אמר לפיד, "הן משפיעות לרעה על הצמיחה, על התל"ג, על הקשרים הכלכליים שלנו עם העולם. מלבד המיליארדים שאנחנו מפסידים בבניית תשתיות מיותרות, אנחנו מפסידים עוד מיליארדים רבים של פעילות כלכלית שבהם יכולנו להשתמש להורדת מיסים, להגברת הבטחון ולשיפור השירותים האזרחיים.

"איפשהו בין איתמר ליצהר קבור הכסף שיכול היה לשמש לנו לכיתות קטנות יותר, לשירותי בריאות טובים יותר, לצמצום אי השיוויון בחברה הישראלית וגם לכיפות ברזל ולטילי חץ 3 ולהתעצמותו של צה"ל", דברי לפיד.