השר יאיר לפיד בכנס הרצליה
השר יאיר לפיד בכנס הרצליהארז חרוד-עושים צילום

גורמים בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מותחים ביקורת הערב (א') על התכנית המדינית שהציג שר האוצר יאיר לפיד, שאיים להפיל את הממשלה במקרה של סיפוח אזורי ההתיישבות.

"כל מי שיש לו ניסיון מדיני יודע שלא עושים ויתורים ללא תמורה - בטח מול ממשלה שחבר בה ארגון טרור שרוצה להשמיד את מדינת ישראל", אמרו מקורבי ראש הממשלה. "ראינו בעזה מה התוצאה של נסיגה חד-צדדית", הוסיפו.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' טען בנאומו בכנס הרצליה כי הגיעה העת "לשרטט מפה שתגדיר לנו מהם בדיוק גושי ההתיישבות, איפה עלינו להקפיא את הבנייה ואיפה אפשר לתגבר אותה. לסיבוב הבא של המשא ומתן ישראל צריכה להגיע עם מפות מפורטות".

גם את יוזמת המפות של לפיד דחו מקורבי נתניהו שאמרו כי "כל מפה שתוצג תהיה נקודת הפתיחה של הדרישות הפלסטיניות". גורמים בסביבתו של ראש הממשלה הוסיפו כי נתניהו "ימשיך להוביל את מדינת ישראל באחריות תוך שמירה על האינטרסים הלאומיים של אזרחי ישראל ובראשם הביטחון".

לפיד: הכסף בין יצהר ואיתמר

שר האוצר לפיד תקף מעל בימת כנס הרצליה את תכנית הריבונות של השר נפתלי בנט. "גורמי ימין קיצוני דוחפים אותנו לעבר רעיונות הזויים של סיפוח שיובילו אותנו אל האסון הקרוי מדינה דו לאומית. אני לא יודע אם מדובר בתרגיל ביחסי ציבור או בכוונה אמיתית, אבל אנחנו לא ניתן לזה לקרות''.

יו"ר ''יש עתיד'' קרא להקפיא את הבניה מחוץ לגושי ההתיישבות. "ההתנחלויות האלה יקרות לנו", אמר לפיד, "הן משפיעות לרעה על הצמיחה, על התל"ג, על הקשרים הכלכליים שלנו עם העולם. מלבד המיליארדים שאנחנו מפסידים בבניית תשתיות מיותרות, אנחנו מפסידים עוד מיליארדים רבים של פעילות כלכלית שבהם יכולנו להשתמש להורדת מיסים, להגברת הבטחון ולשיפור השירותים האזרחיים.

"איפשהו בין איתמר ליצהר קבור הכסף שיכול היה לשמש לנו לכיתות קטנות יותר, לשירותי בריאות טובים יותר, לצמצום אי השיוויון בחברה הישראלית וגם לכיפות ברזל ולטילי חץ 3 ולהתעצמותו של צה"ל", דברי לפיד.

במועצת יש"ע הגיבו לדבריו של שר האוצר והזכירו לו כי "בין יצהר לאיתמר נמצאים תושבי מדינת ישראל. אזרחים נאמנים שמשרתים את מדינתם ועובדים קשה למחייתם. הטענה כאילו שם מתחבאים מיליארדים היא אמירה זולה שמתאימה לפופוליסטים תקשורתיים ולא לשר אוצר שמבין בכלכלה.

"יאיר לפיד עושה 'תג מחיר' לציבור שלם ומנסה לסכסך בין חלקי העם. אנו דורשים שייקח את התבטאויותיו הפופוליסטיות חזרה", נמסר ממועצת יש"ע.