בעיטת הפתיחה של המונדיאל, המתרחשת כל ארבע שנים, מרתקת אליה את העולם כולו.

הפעם היא גם תהיה מרגשת במיוחד. ביום חמישי מול מיליוני צופים ברחבי העולם, יבעט את בעיטת הפתיחה אדם אשר היה מרותק לכיסא גלגלים כל חייו. הוא יעשה זאת בעזרתו של שלד מכני ייחודי שנבנה עבורו בטכנולוגיית הדפסה בתלת מימד, ששינה את חייו.

הרגע המכונן הזה הוא ביטוי לתנועה עולמית חדשה ומתרחבת של טכנולוגיה שמוכוונת להמציא פתרונות מותאמים אישית לאנשים עם צרכים מיוחדים, במטרה לאפשר להם לבצע פעולות שלא חלמו לעשות בעבר.

גם בישראל נפתחים בשנים האחרונות מרכזים ייחודיים עבור מייקרים ישראלים. המרכזים מעמידים לרשות היוצרים הטכנולוגיים כלים חדשניים, כמו מדפסות תלת מימד, ומכשירי ייצור אחרים, במטרה לסייע להם לפתח המצאות חדשניות שיהפכו את החיים של אנשים עם צרכים מיוחדים לקלים יותר.

תופעה זו תגיע לשיא באירוע שנקרא TOM - Tikkun Olam Make-a-thon, יוזמה של קרן שוסטרמן ופרויקט XLN מבית מכון ראוּת, שיתקיים בסוף החודש בגן התעשייתי בנצרת.

במסגרת האירוע עשרות מייקרים, מעצבים תעשייתיים ובעלי מוגבלויות מכל העולם יתכנסו יחדיו למרתון של-72 שעות במטרה להמציא מוצרים חדשים בטכנולוגיית תלת מימד עבור אנשים עם מוגבלויות. לרשותם יועמדו כלים טכנולוגיים מתקדמים מן השורה הראשונה בעולם כגון מדפסות תלת מימד, מכונות חיתוך בלייזר, מכונות CNC ועוד. בתום האירוע יוצגו אבות הטיפוס של ההמצאות החדשות.

כשלנגד עינינו מתרחשת מהפכה טכנולוגית היסטורית מרתקת, אין זה מן הנמנע שבמונדיאל הבא יוכל אדם בעל מוגבלות לא רק לבעוט את בעיטת הפתיחה אלא לשחק את המשחק עצמו.