בנט בפגישה עם תלמידי "בית ישראל"
בנט בפגישה עם תלמידי "בית ישראל"יח''צ

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט נפגש היום (שני) בכנסת עם תלמידי מכינת "בית ישראל" – מכינה קדם צבאית לדתיים וחילוניים, וביקש מהם להקדיש זמן לטובת עם ישראל לאורך כל חייהם.

"החיים הם כאלה של תואר וילדים ואין הרבה זמן לשאול 'למה?'", אמר בנט. "יש לי בקשה שתקדישו במשך כל החיים ברצף זמן קבוע בשבוע לעם ישראל".

"לא להגיע למצב שמתנתקים מתרומה. קורה להרבה אנשים שהם היו מאוד נלהבים בגיל הצעיר וכשנכנסים למערכת החיים האמיתית הם מסתכלים על ה'אני'", סיפר.

שר הכלכלה סיפר למכיניסטים מדוע החליט להיכנס לחיים הציבוריים. "מה שהכניס אתי לעשייה היה מלחמת לבנון השניה. יצא לי להילחם הרבה בלבנון. אבל בלבנון השניה ראיתי משהו שמאד הדאיג אותי: צה"ל לא הצליח במלחמה. צריך לומר את האמת. יצאתי מזועזע. הרגשתי שיש בעיה ברוח לחימה".

בנט קרא להם לפעול לחיבור עם ישראל לערכי הציונות והיהדות. "באותה תקופה חצי ממתגייסי צה"ל לא ביקרו במאודם בכותל המערבי. לך תילחם בלבנון להגן על מדינה כשאתה לא מחובר אליה. לקחתי את הנושא הזה כמשימת חיים. מה שמניע אותי זה להחזיר את היהדות והציונות לכמה שיותר אנשים".

בהמשך היום נפגש בנט עם נערי בר מצווה מרעננה, שהגיעו לכנסת עם הוריהם. השר בנט השיב במליצה לאחד הילדים שביקש לחוקק חוק שיאסור על ההורים להקים את הילדים מהטלוויזיה. "בוא נעשה עסק – תחוקק את החוק הזה ונוסיף לזה חוק שמחייב לכבד הורים".

בנט הסביר על חקיקה ועל משרדי ממשלה. "אני אחראי על משרד הכלכלה", אמר. "אנחנו דואגים שלכמה שיותר אנשים תהיה עבודה ושתהיה אפשרות לסחור  עם מדינות בעולם ואנחנו אחראים לתעשייה. אני רוצה לאחל לכם שתעבדו מאוד קשה ותתאמצו. הכי חשוב זה להתאמץ בלימודים, לכבד את אבא ואמא. להיות גם אנשים טובים וגם להביא הישגים טובים.

"יש כאלה שחושבים שבגלל שנולדו במשפחה מסוימת או צבע מסוים הכל לא פייר. רק דבר אחד קובע אם נצליח או לא - כמה אנחנו מתאמצים. אם תתאמצו תגיעו להכל. כשאתם בני מצוות יש לכם אחריות מיוחדת של עם שקיים כמעט 4,000 שנה. צריך לתרום למדינה, לכבד הורים ולהתאמץ בלימודים. צריך ללמוד למבחנים, לעשות שיעורי בית. תהיו אזרחים טובים ויהודים טובים".