סגן שר הביטחון דני דנון (הליכוד ביתנו) סייר הבוקר (רביעי) בהר הזיתים, כחלק מפעולותיו למיגור הטרור נגד היהודים שמגיעים לפקוד את דברי יקיריהם בהר.

"למרות הגברת האבטחה במקום, עדיין יהודים מותקפים כשהם מגיעים לבקר בבית הקברות היהודי העתיק בעולם הנמצא בירושלים – ואסור שיימשך המצב הזה, שפורעים ערבים משליכים אבנים לעבר המבקרים ומשחיתים מצבות של יהודים", אמר דנון.

סגן שר הביטחון ציין כי אילו היה מדובר באחת מבירות העולם, היתה קמה צעקה גדולה. "אם בפריז או בוורשה היו תוקפים יהודים המגיעים לבקר את יקיריהם בבית הקברות, או שקברי יהודים היו מנותצים, הייתה קמה צעקה גדולה והמשטרה הייתה נדרשת בדחיפות לטפל בנושא וכך צריכה משטרת ישראל לעשות, לשים את הנושא בראש סדר העדיפויות שלה".

בשיחה עם ערוץ 7 עדכן יו"ר מועצת בתי העלמין בירושלים, הרב הלל הורוביץ, כי ועדת הפנים של הכנסת תבקר ביום ראשון הקרוב בהר הזיתים.

הרב הורוביץ סיפר על ירידה משמעותית בהיקף אירועי הטרור נגד המגיעים אל ההר בחודשים האחרונים. "שיתוף פעולה אמיתי בין גורמי הביטחון למועצת בתי העלמין הביאה לנוכחות משטרתית מוגברת בצירים הבעייתיים במשך רוב שעות היממה".

בסיור השתתף גם הרב אברהם לובלינסקי יו"ר הועד להגנת הר הזיתים אשר הגיע במיוחד מארה"ב לקראת הדיון שצפוי להתקיים בוועדת הפנים בכנסת בנוגע להיעדר הביטחון בהר. הדיון צפוי להתקיים בשבוע הבא.

"אני מודה לסגן שר הביטחון על נכונותו להתגייס ולסייע להר הזיתים ואני מקווה שהירתמותו למערכה תגרום לרשויות ולמשטרה להפסיק לזלזל בהר ולהפסיק כליל את אירועי זריקות האבנים וחילולי הקברים בהר הקדוש ליהודים", אמר הרב לובלינסקי.