בתום המיסה. הבוקר
בתום המיסה. הבוקרהרבנית גרוסמן

בתחנת המשטרה שבמגרש הרוסים בירושלים הוגשה הבוקר (רביעי) תלונה ישירה נגר רב המקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', בעקבות המיסות הנוצריות שהתקיימו בראשית השבוע בקבר דוד ובאולם הסעודה האחרונה.

מאחורי התלונה עומדת חווה יעקובסון, תושבת שכונת מאה שערים שבבירה, שנכחה באולם קבר דוד בשעה בה הוצאו ממנו המתפללים היהודים על מנת לאפשר את קיומה של המיסה. בראיון ליומן ערוץ 7 היא מספרת על התפילה שהופסקה ועל תחושת ההשפלה שהובילה אותה להגשת התלונה במשטרה.

יעקובסון מספרת כי במהלך התפילה שאליה היא מגיעה מזה ארבעים שנה הגיע שומר המקום והורה לה להפסיק את התפילה ולצאת מהאולם. כששאלה מדוע השיב לה שעומד להתקיים במקום אירוע כלשהו. יעקובסון ביקשה להמשיך ולהשלים את תפילתה אך שוטר שהגיע למקום הורה לה לצאת שכן "הולך להיות כאן אירוע".

יעקובסון יצאה כמו גם עשרות המתפללים והמתפללות שהיו במקום. היא המתינה מחוץ לאולם כשדלתותיו נסגרו לאחר שהתרוקן מהמתפללים שבו. "חשבתי לחכות כמה דקות אבל כעבור עשר או 15 דקות ראיתי מראה שמעולם לא ראיתי. כמרים ונזירים עם צלבי ענק וסביבם צליינים נכנסים בהמוניהם ועבורם פותחים את המתחם. אותנו הוציאו באמצע התפילה כדי להכניס אותם למקום המקודש של דוד המלך...", היא אומרת ומספרת כי כששאלה את השומר מדוע נעשה הדבר השיב לה השומר כי הוא מבצע רק את ההוראות שמטילים עליו. תשובה דומה קיבלה גם מהשוטר שנכח במקום.

לנוכח תשובתם של השוטר והשומר הגיעה יעקובסון למסקנה ולפיה האחריות להוצאתה מהמקום בעיצומה של תפילה ולתחושת ההשפלה שחשה הוא רב המקומות הקדושים האמור לשמור על זכותה להתפלל במקום קדוש באין מפריע.

בדבריה ציינה יעקובסון כי היא זוכרת את הימים עוד קודם למלחמת ששת הימים כאשר הגיעה למקום כילדה ועלתה אל גג המבנה על מנת לצפות אל הכותל המערבי. לדבריה מעולם לא התרחש אירוע שכזה ובו הוצאו יהודים על מנת לאפשר כניסת כמרים וצליינים נוצרים.

כאמור, הבוקר הגיעה יעקובסון לתחנת המשטרה במגרש הרוסים והגישה תלונה המופנית ישירות נגד רב המקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ.

מלשכת רב הכותל נמסר כי "תלונה זו תוכיח את מסע ההסתה חסר המעצורים נגד הרב שליט"א הפועל במסירות לשמור על קדושת המקום ולמנוע חילולו. לצערנו אינטרסנטים מפיצים ידיעות לא מבוססות, ובכך מונעים את הפעילות האמיתית שמתנהלת בדבקות ובשקט למנוע שינוי סטטוס קוו במקום הקדוש וחילולו. הרב ימשיך יחד עם האמונים על המקום לפעול לשמירת קדושת המקום כמו שעשה למען שיפוצו".