יעקב אשר
יעקב אשרצילום: פלאש 90

ח"כ יעקב אשר טוען כי עיריית ירושלים מונעת את פתיחתו של בית ספר חרדי בבירה.

במליאת הכנסת קרא אשר לשר החינוך ואמר: בשכונת קרית יובל בירושלים בשנים האחרונות גדלה האוכלוסיה החרדית וקיים צורך דחוף של פתיחת בית ספר יסודי לבנות, אך עיריית ירושלים מסרבת להכיר בכך.

"ההורים נאלצים לשלוח את ילדיהם ללימוד בבתי ספר בשכונות מרוחקות וכידוע בירושלים המרחק בין שכונה לשכונה הוא גדול כמו מעיר לעיר בגוש דן ולפעמים אף יותר מכך, וע"כ אני מבקש ממשרד החינוך את התערבותו בדבר באופן מיידי על מנת שהדבר יעשה כבר לקראת שנת הלימודים הקרובה, ולפתוח בשכונה בית ספר יסודי חרדי".

אשר אמר כי מדובר בשכונה מעורבת עם אוכלוסיה חרדית גדולה שרק מתרחבת, "הגיע הזמן לעשות סוף למדיניות של ראש העיר שמבקש להצר את רגלי הציבור החרדי בירושלים ומונע את התפתחותו בשכונות המעורבות".

אשר דרש משר החינוך להתערב באופן מיידי בנושא ולאפשר פתיחת בית ספר יסודי חרדי לבנות בשכונה.

במענה לדברי ח"כ אשר אמר שר החינוך, הרב שי פירון, "ברור שכל ילד בישראל חייב לקבל בית ספר באיזור מגוריו ובמבנה ראוי, רק מאחר ואינו מכיר את הענין הוא יבדוק את הנושא לעומקו ויעשה ככל שביכולתו לסייע ולפתור את הבעיה עוד בשנת הלימודים הקרובה".

בדבריו ציין השר שהמציאות בה ילדים צריכים להרחיק ולנדוד ברגל לבתי ספר מרוחקים זה חמור מאד, והוא יעשה הכל כדי להביא את הדבר על תיקונו.