נעשה לנו נס. שטרית וריבלין
נעשה לנו נס. שטרית וריבליןצילום: פלאש 90

1. מאיר שטרית חף מכל פשע. שטרית איננו חשוד בדבר בשלב זה וכמובן שלא נחקר במשטרה. ברמה המשפטית אין שום משמעות להסכם הפשרה המסתורי עליו חתם שטרית עם עוזרת בית שביקשה לתבוע אותו.

עם זאת, הדיווח אמש בערוץ 10 על הנסיבות שהובילו להסכם הפשרה, תביעה פוטנציאלית על הטרדה מינית, אינן יכולות להשאיר אותנו אדישים למה שעלול היה להתרחש כאן.

2. תארו לעצמכם את מחזה הבלהות הבא, שלא היה רחוק מלהתממש. שטרית נבחר לנשיא המדינה, ברוב דחוק אמנם, חוגג ביום שלישי את ניצחונו בקרב חבריו ובני משפחתו.

למחרת, באותו תזמון ממש, היה מפרסם ערוץ 10 את פרטי ההסכם הסודי עם העוזרת, ההסכם שחלק מפרטיו נחשפו אמש בערוץ, והם כידוע לכולם מביכים, מביכים מאוד.

מאחר שכבר לא היה מדובר בפוליטיקאי שורה שלישית אלא בנשיא נבחר, הפרוצדורה בנוגע לפתיחה בחקירה פלילית היתה מסובכת הרבה יותר. העסק היה נמרח ונמשך, חקירה גם אם היתה נפתחת היתה מתקדמת בעצלתיים, ובינתיים היה לנו נשיא נבחר שעננה שכזו מרחפת מעל ראשו.

3. אם מדמיינים לעצמכם כיצד היה נראה טקס השבעתו של נשיא כזה, שעננה של מעשים לא ראויים מרחפת מעל ראשו? האם עם ישראל היה מסוגל לעמוד בהשבעה של נשיא כזה לאחר טראומת הנשיא השמיני משה קצב שאותה חווינו כולנו? איזה פרצוף היה לנו מול העולם כולו אם דבר כזה היה מתרחש? 

האם מאיר שטרית בכלל היה מגיע לטקס ההשבעה לנשיא המדינה או שהיינו מתבזים בצורך לערוך בחירות אלטרנטיביות לכהונת הנשיא?

4. ברוך שעשה לנו נס. ברוך שנתן בלב 63 חברי כנסת את הבינה, החכמה, ויושר הדעת והלב להצביע למועמד, שלפחות נכון לרגע זה, לא מבזה את עצמו ואת המדינה כולה.

53 חברי הכנסת שהצביעו בסבוב השני לשטרית חייבים לכולנו דין וחשבון כיצד עלה בדעתם לעשות מעשה שכזה. כיצד סימני השאלה שצצו ועלו עוד לפני ההצבעה לא הטרידו אותם ברמה כזו שהם הבינו ששטרית פשוט איננו אופציה ולא ניתן לבחור בו לנשיאות.