ניימאר. כבש צמד
ניימאר. כבש צמדרויטרס

ארבע שנים חיכינו וציפינו למונדיאל, ארבע שנים שאוהדי הכדורגל מחכים לאירוע התרבות הגדול ביותר בעולם והיום זה התחיל. השריקה נשרקה וברזיל וקרואטיה סיפקו לנו את המופע הראשון. הכדורגל נכנס לכוננות למשך חודש.

אין כמו ברזיל מדינת הכדורגל בכדי לארח טורניר בסדר גודל עולמי כזה. ברזיל, ארץ הסמבה והכדורגל קיבלה את המונדיאל בתחושות מעורבות: מחד, לא כל יום מתקבצים השחקנים הטובים ביותר בעולם לתחרות אחת. מאידך, מיליארדי הדולרים שהוציאה ממשלת ברזיל לאירוח המונדיאל הוציאו אלפי מפגינים לרחובות בתואנה שאת הכסף הרב שהוציאה הממשלה יכולים היו להוציא עליהם.

הדבר עלול להשפיע גם על השחקנים עצמם שיאלצו להתמודד בנוסף למחאות התושבים גם עם מצבים לא פשוטים של מזגי אוויר קטסטרופליים ומרחקים עצומים שעליהם לעבור. אבל משחקנים בכירים ומקצוענים כאלה מצופה שהם יצליחו לנתק את עצמם ולהתרכז בדבר אחד - זכיה בגביע העולם.

יש לקוות שאכן השחקנים יעמדו בעומס ויאפשרו לנו ולאלפי האוהדים בעולם כולו להינות מחודש של כדורגל ברמה הגבוהה ביותר. 

ברור שברזיל היא זאת שהייתה הפייבוריטית לנצח את המשחק מול קרואטיה, אבל הקרואטים מצידם לא התכוונו להיות תפאורה לברזילאים. לוקה מודריץ', איבן ראקיטיץ' ושאר שחקני קרואטיה עשו הכל על מנת לקחת נקודות מברזיל, הרי גם הם חולמים על עליה לשמינית הגמר.

למרות שהנבחרת כולה והעם הברזילאי כולו עמד מאחורי נייאמר,  מי שהיה איש המשחק היה דווקא אוסקר, חברו לנבחרת הברזילית. אוסקר רץ על כל המגרש, הגן על שערו והתקיף את שער היריבה. גם את שער השיוויון של נייאמר, אוסקר הוא זה שבישל. לקינוח גם כבש שער בעצמו.

מהלך המשחק:

בדקות הראשונות של המשחק, השחקנים התרגשו ולא הראו את הכדורגל שכולנו מחכים לו. המשחק של שתי הקבוצות היה יותר גישושים מאשר כדורגל.

כל זה עד הדקה ה-11 כשקרואטיה הפתיעה את כולם עם שער עצמי אומלל של מרסלו, מגינה של ריאל מדריד ושחקן נבחרת ברזיל. בניגוד גמור למהלך המשחק עלו הקרואטים ליתרון 1-0.  

השער העצמי פתח את המשחק וסופסוף ראינו משחק איכותי. בדקה ה-14 אוסקר הברזילאי הרים כדור נהדר לרחבה ונייאמר בקפיצה הרואית כמעט וכבש את השיויון, אך פספס את השער.

בדקה ה-21 אחרי מהלך נפלא של ברזיל, שוב היה זה אוסקר שבעט פצצה אדירה לשער של קרואטיה. הפעם סובשיץ' שוערה של קרואטיה הדף את הכדור בצורה נפלאה.

אנחת רווחה נשמעה בדקה ה-29 מכל קצוות ברזיל. חילוץ כדור של אוסקר באמצע המגרש ומסירה גאונית לנייאמר שהפציץ מ-25 מטר את שער קרואטיה לא השאירה ברירה לשוער קרואטיה. השוער לא יכול היה לעצור את הכדור האדיר וברזיל השוותה ל-1:1. תוצאה זו נשמרה עד למחצית המשחק כאשר ברזיל בעיקר תקפה את שער יריבתה תחת הנהגת אוסקר וניימאר. מנגד, קרואטיה יותר התגוננה סביב שערה.

המחצית השנייה נפתחה כמו שהמחצית הראשונה נגמרה - התקפות של ברזיל מול הגנת קרואטיה. כדור חופשי לברזיל בדקה ה-65 נבעט ע"י דני אלבס, מגן ברזיל שהיה קרוב לכבוש שער. 

דקה לאחר מכן ברזיל קיבלה פנדל שלא היה, לאחר שפרד צלל ברחבה. צלל או לא צלל, את נייאמר זה לא עניין והחלוץ הגדול כבש שער שני למרות בעיטה לא מוצלחת. אפילו קאקה שנופה מסגל ברזיל צהל ושמח ביציע. 2-1 לברזיל, צמד לנייאמר - פורעים את השטרות.

עוד הגבהה נפלאה של אוסקר הפעם לראשו של דויד לואיז בדקה ה- 78 פיספסה רק במקצת את השער. 

בדקה ה-82 ברזיל הוציאה כדור נוסף מהרשת, אך השופט פסל את השער לאחר שנעשתה עבירה על השוער. בדקה ה-87, כובש צמד השערים נייאמר הוחלף ו-60 אלף צופים עמדו על רגליהם ומחאו כפיים לילד שבמשחק הבכורה שלו במונדיאל כבש צמד.

בדקה ה-91 כוכב המשחק אוסקר התכבד בשער אחרי סלאלום נפלא בסיומו בעט עם השפיץ של רגל ימין. שער אדיר שחתם את תוצאת הסיום - 1:3 לברזיל על קרואטיה במשחק הפתיחה של המונדיאל.

אפשר לומר שקרואטיה היוותה יריבה קשה לנבחרת ברזיל. אך הכישרון, הניסיון והמסורת הם אלו שהכריעו את המשחק. ברזיל יכולה להיות מאושרת מהיכולת ששחקניה הפגינו. למעשה שחקני ברזיל עמדו במטרה שעליה הצהירו ממזמן: זכיה בגביע העולם, לא פחות מכך.

מחר ישחקו בבית א' גם נבחרות קמרון ומקסיקו.