מחסום. אילוסטרציה.
מחסום. אילוסטרציה.צילום: פלאש 90

"זהו ארוע חמור במיוחד. תפילותנו לחיי הנערים ולהצלחת מערכת הביטחון, להשיג ולגדוע את ידי החוטפים", אמר לפני זמן קצר חבר הכנסת אל"מ במיל' מוטי יוגב (הבית היהודי) כשהוא מתייחס לפרשת החטיפה באזור חברון.

"הארוע הזה מצביע כי חבירת אבו מאזן לחמאס משמעותה - אחדות מטרה של טרור. עם הרשות הפלסטינית והחמאס כאחד מדברים דרך כוונות, לא כוונות טובות אלא כוונות של רובה", אמר יוגב.

יוגף הוסיף "לקראת שבת נתפלל לבשורות טובות, ישועות ונחמות לעם ישראל, לכלל ולפרטים הזקוקים לתפילה במיוחד. תמיד נזכור את דברי כלב בן יפונה בפרשת השבוע: "עלה נעלה וירשנו אותה כי יכול נוכל לה".

ארגון נפגעי הטרור אלמגור קורא להטיל עוצר על יהודה ושומרון. "לא יעלה על הדעת ששלושה נערים מוחבאים באחד הכפרים וצעירי הכפרים מסתובבים חופשי. כל ערי וכפרי יו"ש צריכים להיות בעוצר מיידי", אמר סא"ל מיל. מאיר אינדור יו"ר "אלמגור".

"על ישראל להתייחס לפרשה הזו כאל פגוע אסטרטגי. יש לגייס לשם כך כוחות מילואים למבצע חיפושים נרחב ולייצר צעדי ענישה סביבתיים שילחצו את ארגוני הטרור הרשות הפלסטינית. אם ממשלת ישראל לא תפתור את הנושא בניצחון מיידי וברור - החטיפות רק ימשיכו".

באלמגור מציינים שמאז העסקאות לשחרור רוצחים נעשו 47 נסיונות חטיפה, "התיאבון גבר בהתאמה והחטיפות הפכו להיות העניין המרכזי של ארגוני הטרור".

אחר הצהריים פרסם דובר צה"ל הודעה מיוחדת בה נאמר, "במהלך הלילה אבד הקשר עם שלושה נערים באזור גוש עציון. כוחות הביטחון פועלים על-מנת לאתר את הנעדרים ועורכים כעת סריקות נרחבות באזור".