מונדיאל
מונדיאלפלאש 90

לאחר ההפתעה הגדולה של קוסטה ריקה, נפגשות איטליה ואנגליה עם שלל כוכביהם למשחק שמבטיח לנו רבות.

אנגליה מגיעה לטורניר לאחר 13 השתתפויות במונדיאלים מאז 1950 כשמתוכם היא הצליחה לקטוף את הגביע רק פעם אחת (בשנת 1966) , כל זאת למרות שהליגה שלה, הפרמייר ליג, היא המובילה בעולם ושחקניה משחקים בקבוצות הגדולות באירופה.

בטורניר הנוכחי היא הוגרלה לשחק בבית המוות והיא תנסה להעפיל ממנו בעזרת הכשרונות הצעירים שהגיעו בעיקר מליברפול וארסנל והשתלטו על ההרכב של המאמן רוי הודג'סון.

לעומתה ניצבת איטליה שהגיע לפני שנתיים לגמר היורו והובסה 4-0 מול הנבחרת הספרדית. לאיטלקים ישנם 17 הופעות במונדיאל ו-4 זכיות שהאחרונה שבהם היא לפני 8 שנים, במונדיאל 2006 שנערך בגרמניה. הנבחרת האיטלקית מאוזנת בכל החלקים ומונהגת על ידי אנדראה פירלו הבלתי נגמר שינסה להוביל, את ה"סקוואדה אזורה" לזכיה חמישית בגביע העולמי.                                                                                                                            

באימון שלפני המשחק נפצע בופון שוערה של הנבחרת האיטלקית, וסלבטורה סיריגו מפ.ס.ז' יחליפו. בקישור של פראנדלי (מאמן איטליה) פתחו צמד הקשרים הוותיקים, דניאל דה רוסי ואנדראה פירלו כשגם קלאודיו מרקיסיו ואנטוניו קאנדרבה בהרכב. בחוד של האיטלקים פתח סופר מריו באלוטלי.

כוכבה העולה של ליברפול, ראחים סטרלינג, אחד מהשמות המעניינים ביותר במהפכת הצעירים של רוי הודג'סון, פתח בהרכב ורושם את הופעת הבכורה שלו במונדיאל. בחוד ההתקפה יהיה זה ווין רוני הותיק שיחד עם דניאל סטארידג' ינסו לנצל את היעדרותו של בופון ולכבוש מול הנבחרת האיטלקית.

איטליה הייתה הראשונה לעלות על הלוח בדקה ה-35 עם שער נפלא מבעיטה של מרקיזיו מ-22 מטר . הנבחרת האנגלית הגיבה במהירות והשוותה משער של ראחים סטרלינג הצעיר בדקה ה-37. סך הכל בן 19 הבחור אבל איזה כישרון ענק. המחצית השנייה נפתחה בסערה עם שער של באלוטלי בדקה ה-50 אך אט אט המשחק נרגע, האנגלים המשיכו להחמיץ והאיטלקים יצאו מהמשחק מחויכים ומרוצים כל הדרך למקום השני של הבית המשוגע הזה.

מהלך המשחק

דקה 3: ראחים סטרלינג היה קרוב להבקיע את השער הראשון במשחק כבר לאחר 3 דקות אך הבעיטה שלו הלכה לרשת החיצונית. מה שנראה היה במבט ראשון כשער.

דקה 7: רגע מחלוקת ראשון: איטליה דרשה פנדל בטענה ליד של ג`ונסון, השופט החליט נכון והתעלם.

דקה 13: שוב זה סטרידג' המסוכן. הפעם סטארידג` פורץ מימין, התערבות של קייליני מנעה מצב מסוכן.

דקה 23:סופר מריו בבעיטה אדירה שחלפה מעל שערו של גו הארט. בעיטה טובה.

דקה 24: הנבחרת האנגלית קרובה לעלות ליתרון. וולבק עם פריצה מסחררת וכדור רוחב, ברצאלי גלש והציל שער בטוח. איזה קצב יש לנו.

דקה 32: דרמיאן הגיע לכדור שהוגבה לרחבה והוריד מצוין לבאלוטלי שפספס במעט הזדמנות לשער יתרון.

דקה 35: שער איטלקי ! בעיטת הקרן האלכסונית הגיע לפירלו שפתח את רגליו על מנת לאפשר למרקיזיו לבעוט כדור שטוח שעבר את כל ההגנה האנגלית וחדר לרשת השמאלית של ג'ו הארט.

דקה 37: שיוויון אנגלי! כדור רוחב מעולה של ווין רומני נגמר בשער של דניאל סטארידג' ובשיוויון 1-1. איזה משחק יש לנו, במונדיאל מצוין עד כה.

דקה 45: באלוטלי בהקפצה גאונית ומסובבת מעל הארט, ג`אגיילקה מרחיק בנגיחה מהקו לקרן. איזו הזדמנות!

דקה 46: הלחץ האיטלקי נמשך. השתחרר ברחבה ובעט מ-12 מטר לקורה. השופט נועל את המחצית שהייתה עם קצב נפלא.                                                          

מחצית שנייה

דקה 50: שער של באלוטלי! הגבהה מצוינת קנדרבה משמאל מצאה את מריו באלוטלי שנגח מקרוב פנימה.2:1 לאיטליה.

דקה 53: בעיטה של רוני חומקת סמוך לעמוד. אנגליה לוחצת על מנת להשוות שוב.

דקה 56: אנגליה רוצה שיוויון. הפעם ג`רארד חודר לרחבה, פאלטה שם גוף ועוצר אותו.

דקה 63: החמצה של רוני! ביינס הכניס כדור גדול, החלוץ השתחרר וחתך למרכז, אבל ממצב אלכסוני די נוח הוא בעט שטוח לפינה של סיריגו שירד והדף את הכדור מצוין.

דקה 76: בעיטה חופשית של ביינס נהדפת בצורה מצוינת על ידי השוער האיטלקי סיריגו.

דקה 83: שוב בעטה חופשית של נבחרת "שלושת האריות". ג'רארד בועטטוב אך מעל השער.

דקה 86: בעיטה טובה של רוני, שוב מעל השער.

דקה 93: בעיטה חופשית של פירלו פוגעת במשקוף וכמעט שהעלתה את איטליה ל-3-1.

בסיום הערב ראינו ניצחון 2:1 של איטליה במשחק מצוין של שתי הנבחרות, אך החדות האיטלקית היא שהביאה את הניצחון אל מול המשחק הנאיבי משהו של בנבחרת האנגלית שנראית כמי שלא תענה הציפיות גם הפעם.                        

בשעה 04:00 ישחקו נבחרות חוף השנהב ויפן, ומחר בערב יתקיימו עוד 3 משחקים של נבחרות מבתים ה' ו-ו' עליהם נעדכן כאן, במדור הספורט של ערוץ 7.  

הרכבי הקבוצות

אנגליה: ג'ו הארט, גלן ג'ונסון, גארי קייהיל, פיל ג'גיילקה, לייטון ביינס, סטיבן ג'רארד, ג'ורדן הנדרסון, ראחים סטרלינג, וויין רוני, דני וולבק ודניאל סטארידג'.

איטליה: סלבטורה סיריגו, מטאו דרמיאן, אנדראה ברצאלי, גוסטבו פאלטה, ג'ורג'יו קייליני, דניאלה דה רוסי, אנדריאה פירלו, קלאודיו מרקיסיו, מרקו וראטי, אנטוניו קנדרבה ומריו באלוטלי.