מסי במדי ברצלונה. בנבחרת הוא לא
מסי במדי ברצלונה. בנבחרת הוא לארויטרס

מבשר על הבאות? נבחרות ארגנטינה ובוסניה נפגשו אמש (ראשון) למשחק ענקיות בבית ו'.

בעוד הנבחרת הבוסנית מופיעה בפעם הראשונה בתולדותיה בטורניר העולמי היוקרתי, לארגנטינה זו ממש לא תהיה הפעם הראשונה. אך עם כל העבר המפואר של הארגנטינאים, הרבה מאוד זמן שלא ראו שם זכייה בגביע כל שהוא, בטח שלא את גביע העולם לנבחרות. 

אם יש שחקן בו תולים אלפי אוהדים בארגנטינה ובעולם כולו את עיניהם ואת סיכויי הנבחרת התכולה לבנה לזכות השנה סוף כל סוף בגביע, הוא ליאונל מסי. רבים טוענים כי מסי הוא השחקן הטוב בעולם, זאת לאור הופעותיו ההיסטריות במדי קבוצתו ברצלונה הספרדית. מסי בברצלונה הוא לא מסי של נבחרת ארגנטינה.

במדי הנבחרת שוב ושוב מפספס מסי את ההזדמנות שלו להיות באמת אחד השחקנים הטובים במדינה ובעולם כולו - יותר גדול ממאמנו לשעבר בנבחרת, מראדונה. רבים סבורים כי עד שלא יביא גביע לנבחרת ולמדינה, מסי תמיד יהיה רק מספר שתיים למראדונה ולעולם לא יהיה השחקן הטוב בעולם בכל הזמנים.    

לא באנו להכריע אם מסי באמת זקוק לעוד תואר כלשהו בשביל להיזכר כגדול השחקנים אי פעם או לא, אבל כל אוהדי הכדורגל בעולם רוצים לראות אותו סופסוף עושה בנבחרת את מה שהוא עושה כל כך הרבה שנים בברצלונה.  

אבל ארגנטינה זה לא רק מסי. לארגנטינה יש את ההתקפה אולי החזקה ביותר מבין הנבחרות שמתחרות במונדיאל: אנחל די מאריה, קון אגוארו וגונסאלו היגוואין הם רק חלק קטן מהנבחרת הכל כך מוכשרת הזאת. אם כן אז איפה הבעיה של ארגנטינה מעבר להופעותיו של מסי? בהגנה. בהיעדר בלמים ומגנים ראויים ארגנטינה פגיעה מאי פעם ושם מקווים כי ההתקפה הקטלנית תחפה על חסרון ההגנה.

מנגד ניצבה לה בוסניה. בבוסניה אמרו לפני המשחק כי לא באו על מנת לצפות במסי וחבריו רומסים אותם, אלא באו לשחק את הכדורגל המלהיב, זה שיחד איתו כבשו 30 שערים במוקדמות המונדיאל. גם הבוסנים סובלים מבעיה בצד ההגנתי של הנבחרת ושילוב זה אמור היה להנפיק לנו משחק משוגע עם שערים רבים.

שתי הקבוצות עלו למגרש במראקנה אשר בריו דה ז'נירו,

ארגנטינה פתחה בהתלהבות את המשחק בעוד שבוסניה נבהלה מעצם המעמד. נראה היה שהמשחק מצדיק את הציפיות ממנו כששער מוקדם נכבש ע"י ארגנטינה כבר בדקה ה-3. חשבנו קצב מסחרר, חשבנו מסי, אבל לא קיבלנו כלום - עד למחצית לא ראינו שום משחק יפה מצד הקבוצות ואפילו להיפך מכך.

במחצית השנייה ארגנטינה ומסי התעוררו מעט, ובדקה ה-65 מסי בא על שכרו עם שער מרהיב ביופיו שהכפיל את התוצאה. שער מצמק של בוסניה בדקה ה-84 סיפק לנו ולאלפי האוהדים דקות מתוחות עד לסיום. בסיום - 1:2 עבור מסי וחבורתו.

מהלך המשחק: 

דקה 3: המשחק עוד לא נפתח וכבר 0:1 לארגנטינה. שער עצמי של קולסינאץ' אחרי בעיטה חופשית של ליאו מסי. 

דקה 13: כמעט שוויון במארקנה. האירוביץ' היה קרוב לכבוש אחרי תגובה מאוחרת מדי של רומרו שוער ארגנטינה, אך הוא פספס את ההזדמנות.

דקה 15: עוד איום של בוסניה על שער ארגנטינה אחרי בעיטה חופשית של פיאניץ', הכדור נהדף בחומה. בוסניה לאט לאט נכנסה למשחק, אחרי ההתרגשות של הדקות הראשונות.

דקה 40: כדור קרן שנבעט לזכות בוסניה הגיע לראשו של לוליץ', אבל השוער של ארגנטינה הגיב נכון ובאינסטינקט קפץ והדף את הכדור.

דקה 45: מסי עשה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב: הפרעוש ביצע סלאלום נהדר בתוך רחבת בוסניה אבל המסירה האחרונה לעברו של אגוארו נבלמה ברגע האחרון.

עם תחילת המחצית השנייה ביצעה ארגנטינה חילוף כפול כשגונסאלו היגוואין ופרננדו גאגו נכנסו לשחק. בכך ארגנטינה שיחקה עם שלושה חלוצים על המגרש, כשהמטרה ברורה: להכפיל את התוצאה ולא לפשל כבר בהופעת הבכורה. 

דקה 50: גם שרשרת החילופים לא עזרה. בוסניה הגיעה לעוד מצב מכדור חופשי של היארוביץ', אבל שוב הכדור הלך היישר לידיו של רומרו.

דקה 64: מתחמם: מסי כיוון את הרגל שלו עם בעיטת כדור חופשי משלושים מטרים. הכדור אמנם עף גבוה גבוה לעננים, אבל היה נראה שהכוכב של הנבחרת התכולה לבנה מתחיל להיכנס למצב שלו.

דקה 65: מסי הגיע סופסוף למונדיאל. אחרי החלפת מסירות עם היגוואין מסי עבר על פני שני שחקני בוסניה ובעיטה מדויקת שלו נעצרה רק בשער בוסניה. 0:2 לארגנטינה. 

דקה 69: בוסניה הבינה שאין לה מה להפסיד והימרה כששלחה את איבשייביץ' החלוץ במקום מויידז'ה המגן.

דקה 84: למרות השליטה של ארגנטינה במשחק, בוסניה כבשה לרשת רומרו. איבישביץ' המחליף כבש את השער הראשון של נבחרתו אי פעם במונדיאל, כשבעט כדור חלש ושטוח אותו השוער שמט. 1:2 לארגנטינה שחששה מאוד משיוויון בדקות הסיום. לבסוף, ניצחו הארגנטינאים במשחק הבכורה שלהם בטורניר, בתוצאה 1:2, תוצאה שעשויה להבטיח עבורם את ההעפלה לשלב הבא. ספק רב אם היכולת הזו תספיק גם בשלבים הבאים.