טרמפיאדה ביו"ש
טרמפיאדה ביו"שפלאש 90

נשיא מכללת חמדת הדרום לחינוך בשדות נגב ליד נתיבות, פרופ' אבי לוי, מדגיש כי סוגיית הטרמפים אינה נחלת ההתיישבות וההתמקדות בה מהווה ניסיון התחמקות מהסוגיה העיקרית.

"סוגיית הטרמפים אינה נחלת יהודה ושומרון; זוהי סוגיה שחובקת את כל הארץ וודאי שבאזורי הפריפריה, וכל ניסיון להסיט את הנושא מעיקרו לכיוון סוגיה זו מוטעה, ומחמיץ לחלוטין את המטרה", אומר לוי.

עוד מדגיש פרופ' לוי כי: "אני עצמי מתגורר בין אשדוד לאשקלון והדרך לצאת החוצה על ידי תחבורה ציבורית מתאפשרת רק פעמיים ביום, ולפיכך הטרמפים מהווים אמצעי תחבורה מקובל במיוחד שזו הברירה היחידה הקיימת".

פרופ' לוי מסביר, כי "המציאות התחבורתית שקיימת במדינת ישראל ובעיקר בפריפריה- מחסור ברכבת תחתית, ותחבורה ציבורית מסודרת וסדירה מכל אזור מחייבת מציאת פתרונות אחרים. הפתרון של טרמפים, על אף הבעייתיות שבו והסיכון מהווה כורח מציאות; מוסדות חינוך שנמצאים בכפר ובמקומות מרוחקים מתחבורה ציבורית אינם יכולים להסדיר בכל רגע נתון תחבורה לתלמידים וכשמדובר בשעות מבחנים, הגשת עבודות וצורך מידי לחזור הביתה בשל נסיבות שונות הדבר אינו מתאפשר".

בדבריו מבקש לוי להדגיש, כי "חלילה שלא ישתמע מדבריי כאילו אנו מקלים ראש בנהלי העלייה לטרמפים, וודאי שאנו מקפידים בדבר. עם זה, חשוב להבין את המציאות לאשורה כפי שהיא באה לידי ביטוי בשטח".