Hanin Zoabi
Hanin ZoabiFlash90

חברי הכנסת זבולון כלפה (הבית היהודי) ומירי רגב (הליכוד ביתנו) הגישו היום (שלישי) הצעת חוק לפיה תישלל חסינותה של חברת הכנסת חנין זועבי, ושזו תועמד לדין ותואשם בהפרת אמונים ופגיעה בביטחון המדינה.

היוזמה להצעת החוק מגיעה בעקבות התבטאויותיה האחרונות של חברת הכנסת זועבי, שטענה כי חוטפי שלושת הנערים אינם טרוריסטים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי החוק נועד להרתיע ולמנוע מצב שבו אזרח המדינה או חבר כנסת המקבל זכויותיו כאזרח או כנבחר ציבור יביע תמיכה או הזדהות פומבית באירוע טרור נגד אזרחי ישראל דבר הפוגע ביסודות הביטחון של מדינת ישראל גבולותיה וריבונותה. "לא יתכן שחבר כנסת יביע תמיכה בפעולת טרור וחטיפה של נערים כאשר כל כוחות הביטחון פועלים להשבתם", נאמר בהצעת החוק.

חבר הכנסת כלפה אמר כי "על זועבי להתפטר מיד מהכנסת ולהצטרף לשורות החמאס באופן רשמי. אני בטוח שהשהות במחיצת הטרוריסטים תנעם לה עשרת מונים מהשהות בכנסת ישראל. נבחרת ציבור המסוגלת להביע הזדהות עם מחבלים ולהאשים את ישראל באחריות לחטיפה אין מקומה עימנו".

חברת הכנסת רגב אמרה כי "זועבי היא בוגדת ונוכחותה בכנסת מיותרת. יש לגרש אותה לעזה ויפה שעה אחת קודם".

עימות בוועדה למעמד האישה

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד), התייחסה במהלך דיון בכנסת לדברים הקשים של ח"כ זועבי.

"איך את מעזה לומר על החוטפים שהם לא טרוריסטים?", שאלה לביא. ח"כ זועבי השיבה לה בצעקות: "חצופה. תסתמי את הפה שלך, לא מגיע לך להיות יו"ר ועדה. את שוטרת? את גזענית".

"כך לא מדברים כשילדים תמימים נחטפים על ידי טרוריסטים", אמרה יו"ר הוועדה. ''את פוגעת שוב בציבור אותו את מייצגת, ומנצלת את המשבר להעמקת הקרע. אני לא שוטרת ולא גזענית. בשעה קשה זו, בה כל המדינה מאוחדת למען החזרת הבנים החטופים שלנו, ראוי שתבחרי את המילים שלך. זכויות אדם הם גם של ילדינו".