ירושלים
ירושליםצילום: פלאש 90

ועדת הבחירות לרבנות ירושלים התכנסה אמש (שני) בהרכב מלא וקיבלה את החלטותיה פה אחד. את הישיבה הוביל יו"ר ועדת הבחירות לרבנות ירושלים, הדיין הרב מאיר כהנא.

בירושלים קיימים למעלה מ-1,700 בתי כנסיות. מתוך כ-150 בתי כנסת בירושלים שהיו מעוניינים לקחת חלק בהליך הבחירות, נבחרו אמש 12 בתי הכנסת שישתתפו בתהליך.

הבחירה בוצעה בהליך שוויוני שעבר את העין הבוחנת של נציגי הלשכה המשפטית של המשרד לשירותי דת שנכחו במקום. החוק קובע שבשל העובדה שבירושלים נבחרים שני רבנים, אשכנזי וספרדי על נציגי בתי הכנסת לשקף חלוקה שבה מחצית מחברי הוועדה ממוצא ספרדי ומחציתה ממוצא אשכנזי.

אמות המידה שעל פיהן נבחרו בתי הכנסת כללו בין היתר את מיקומם הגאוגרפי (המנהלים הקהילתיים שלהם), גודלם ואופיים החברתי (ליטאי, חסידי, דתי-לאומי, ספרדי-חרדי).

12 בתי הכנסת שנבחרו הם: גור, בעלזא, חוט של חסד, נר יוסף, ניצנים, רמב"ן, שערי תבונה, הר נוף, בית יצחק, נעם שיח, בית שלמה ומשכן גבריאל.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן אמר כי "אני שמח לבשר לתושבי ירושלים שהמהלך שיחזיר לירושלים את רבניה עשה היום צעד משמעותי שקצהו נראה באופק הקרוב ואני רוצה להודות לראש העיר בירושלים על שיתוף הפעולה ולחברי ועדת הבחירות על עבודתם המסורה שהביאה לנקודת זמן זו".

לדבריו, "אחת המטרות הנכבדות שהוצבו בפניי בעת כניסתי לתפקיד הייתה איוש המשרות הרבניות בארץ בכלל ובירושלים בפרט. אני תקווה שהאווירה החיובית של עבודת הועדה שקיבלה את החלטותיה פה אחד, תלווה את התהליך כולו והרבנים שייבחרו יזכו להגדיל תורה ולהאדירה, ויגבירו את כבוד התורה והרבנות".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת אמר בתום הפגישה כי "אני מברך על החלטת הוועדה לקדם את בחירת רבני העיר ירושלים וזאת בהתאם למחויבות העמוקה שלי לנושא. אני מאמין כי הדבר הנכון לירושלים הוא שיכהן בה רב ראשי ציוני שידע לייצג בצורה הטובה ביותר את כלל הציבור הציוני, וזאת לצד רב חרדי שייצג את המגזר החרדי בעיר".