פרס: כל העם מודאג

נשיא המדינה שמעון פרס, העניק הערב (ד') את אות הנשיא למתנדב לשנים-עשר הזוכים בטקס חגיגי ומרגש שהתקיים במשכן הנשיא בירושלים.

אות הנשיא הינו האות היוקרתי ביותר בתחום ההתנדבות המוענק זו השנה ה-40 לבודדים וארגונים שנבחרו לקבל את הוקרת החברה והמדינה לעשייתם ההתנדבותית במטרה לעודד את רוח ההתנדבות בחברה בישראל.

בטקס הוענק האות לשנים עשר זוכים, אישים או ארגונים מכל מגזרי האוכלוסייה שהם הבולטים ביותר בהתנדבותם לשנת תשע"ד ונבחרו על ידי ועדת שיפוט מיוחדת מבין מאות המלצות על מועמדים מתאימים שהגיעו לבית הנשיא.

הנשיא פתח את נאומו בהתייחסות לחטיפת הנערים גל-עד שאער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ואמר, כי "העם כולו מודאג מחסרונם של שלושת הנערים, בני התורה שנחטפו בדרכם הביתה. העם הקטן שלנו בימים אלה הוא גדול, מזוהה ומאוחד. אנו רואים את החיילים שלנו בעיניים טרוטות בשל החיפושים המאומצים בחברון וסביבתה. אנו רואים את המשפחות עומדות איתנות ובעיניהן התקווה לשוב הבנים. כולנו מתפללים עם המשפחות לשוב הבנים".

לדבריו, "מול אלו שקמו להכחיד אותנו נעמוד מאוחדים, חזקים, מלאי תקוה ולא ננוח ולא נשקוט עד שנראה את הבנים בשובם הביתה".

במהלך הטקס החגיגי נשא הנשיא נאום נרגש בו פנה אל הזוכים ושיבח אותם על רוח ההתנדבות, על הערכים ועל המסורת שהם מנחילים בעם לדורי דורות: "אתם, שנים-עשר זוכות וזוכי האות, יחידים וארגונים, נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, יהודים, ערבים ודרוזים, ורואה בכם את ישראל במלוא הדרה ותפארתה. מדינת ישראל קמה על התנדבות בניה. על חלוציות בוניה. על הרצון הטוב הקיים בקרב אזרחיה".

"ישראל היא הוכחה שאנשים מסוגלים לתרום לאדמתם, יותר מאשר אדמתם מסוגלת לתרום להם", הוסיף הנשיא, "הישראלים לא נולדו להיות אנשים שבעי רצון. ישראל, אינה מסתפקת בממוצע. נפשה יוצאת לטפס לפסגות. לאופקים רחוקים. ישראל הפתיעה את העולם בטכנולוגיה חדשנית, בחקלאות פורצת דרך, בכלכלה משגשגת, ברפואה מתקדמת, באמנות מרתקת. בצבא נועז וערכי כאחד. ארץ דלה במשאבי טבע היתה לארץ עשירה במטמוני אנוש. בסיורי הרבים ברחבי הארץ, בשדותיה, בישובים באולפנה, במפעליה נוכחתי כל פעם מחדש במשב רוח ההתנדבות. בנכונות לתרום לדברים שהם גדולים ממך. בשפע כישרונות מדהימים. כשמציבים בפני האזרח הישראלי אתגר, או כשמסמנים בפניו משימה- נכונותו להיענות להם מרקיעה שחקים".