חיליק בר
חיליק ברצילום: פלאש 90

מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ חיליק בר, התייחס היום (שלישי) בשיחה עם בני נוער ישראלים בכנסת לדברי ח"כ חנין זועבי ותקף אותם בחריפות.

"לצערי חנין זועבי מתבלבלת שוב ושוב באשר למקומה, התנהלותה, ובאשר לשאלה - אזרחית של איזה מדינה היא ובאיזה פרלמנט היא יושבת. יש גבול והיא עוברת אותו שוב ושוב", אמר ח"כ בר.

לדבריו, "מצד אחד יש לכבד את חופש הביטוי תמיד, אך מצד שני להגדיר את חוטפי הנערים כ'לא טרוריסטים' ולרמוז להצדקת או הבנת מעשה החטיפה הנפשע, הוא דבר חמור, מרושע ופסול, איוולת הגובלת בטיפשות, ובחוסר הבנה בסיסית בין דברים לגיטימיים ללא לגיטימיים שניתן לומר".

"בעיני דבריה הם חמורים, קשים ומעידים על קיצוניות ופרובוקטיביות מיותרת וחמורה שמעוררת שאלות רבות באשר למקומה בחיים הציבוריים בישראל בכלל וכמנהיגת ציבור בפרט", הוסיף ח"כ בר.

ח"כ בר ציין, כי "לצערי זועבי מנותקת לחלוטין מההווייה הכלל-ישראלית. דבריה אינם מוסיפים כבוד לא לה, לא לכנסת ואף לא לערביי ישראל אותם היא כביכול מייצגת וטוב היה אם לא היו נאמרים הדברים, ואת כל זאת אני אומר כמי ששייך למחנה המרכז-שמאל החפץ בשלום ובפתרון מדיני וכמי שחושב שערביי ישראל הם חלק חשוב ובלתי נפרד מהווייתנו".

נזכיר כי בראיון לשרון גל ברדיו תל אביב אמרה זועבי כי חוטפי הנערים אינם טרוריסטים, ''הם לא טרוריסטים, אני לא מסכימה איתך, הם אנשים שלא רואים שום פתח לשנות את המציאות שלהם והם נאלצים להשתמש באמצעים האלה עד שישראל תתפכח קצת, עד שהאזרחים של ישראל והחברה תתפכח קצת ותרגיש את הסבל של האחר''.