נערכים להמשך
נערכים להמשךפלאש 90

בצה"ל מסכמים את הלילה השישי במבצע "שובו אחים" ומציינים כי הלילה נעצרו 64 פלסטינים חשודים כשחמישים ואחד מהם הם משוחררי עיסקת שליט.

במסגרת עיסקת שליט היו עשרות שהיו מחויבים בנוהל של דיווח למערכת ולא קיימו אותו.

צה"ל פעל הלילה בכל ערי יהודה ושומרון, נסגרה תחנת שידור אל אקצא והוחרמו מסמכים ומחשבים. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיבח הבוקר את לוחמי ומפקדי צה״ל ואת אנשי השב״כ על הפעילות המורכבת שביצעו הלילה.

נתניהו אמר כי ״הפעילות הלילה שבה נעצרו מחבלי חמאס, לרבות כאלה ששוחחרו בהסכם להחזרת גלעד שליט, היא מרכיב עם מסר חשוב, בסדרה של פעולות רבות שיימשכו ומטרתן להחזיר את הנערים החטופים, ולפגוע בארגון חמאס ביהודה ושומרון''.

ח"כ זאב אלקין (ליכוד), יו"ר ועדת החוץ והביטחון, מברך על מעצרם של משוחררי עיסקת שליט: ״אני מברך את ראש הממשלה וכוחות הביטחון על אימוץ הצעתנו ומעצר של המחבלים ששוחררו בעיסקת שליט! באמת הגיע הזמן שנשנה את כללי במשחק שחמאס מנסה להכתיב לנו. מעכשיו ידע כל ארגון טרור, כשהוא מתכנן חטיפה של ישראלים, שמעשים מהסוג הזה רק יכניסו מאות מחבלים נוספים לכלא הישראלי. אנחנו גם נמשיך לפעול לקידום הצעת חוק שתהפוך כל מחבל ששוחרר להיות המשוחרר על תנאי, שסכנה לחזור לכלא הישראלי תרחף קבוע מעל ראשו!״.

יצוין כי מתחילת המבצע נסרקו בידי שלוש חטיבות הצבא הפרוסות באזור למעלה מ-800 מבנים, מערות ומקומות מסתור. מתחילת המבצע נעצרו כ-240 מבוקשים ונעשו כ- 10 פעילויות כנגד יעדי ה"דעווה". קצין בכיר אמר אתמול כי למעלה משלוש מאות אלף איש נמצאים תחת סגר מזה שישה ימים דבר שלא היו רגילים בו. "זה מביא ללחץ על האוכלוסייה".

אמש סייר הרמטכ"ל בגזרת גוש עציון והנחה את הכוחות להמשך פעילות ועשיה. כחלק מהנחיית הרמטכ"ל פעלו הלילה כוחות הנח''ל בגיזרת בית צוריף והכפר הסמוכים לה עם פעולה נרחבת בשטח.

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) אמרה הבוקר "מעצרם של משוחררי עסקת שליט הוא התשובה הטובה ביותר לחטיפת הנערים. כך מבהירה ישראל לחוטפים ולתומכיהם, שחטיפת ישראלים לא תביא לשחרור מחבלים, אלא אדרבא: תכניס הרבה יותר מחבלים לכלא. ישראל לא תהיה בת הערובה של הטרור הפלשתיני".