הרב לאו קובע מזוזה בבית החולים
הרב לאו קובע מזוזה בבית החוליםצילום: פיוטר פליטר

בקמפוס בית החולים רמב"ם נחנך היום (רביעי) בית החולים רות רפפורט לילדים.

בית החולים החדש כולל חדרי אשפוז, אולם קולנוע, שלוחה של מוזיאון "מדעטק" בחיפה, כיתות לימוד מרווחות, ומחלקות אשפוז חדישות.

את בית החולים חנכו שרת הבריאות יעל גרמן, הרב הראשי של תל אביב ישראל מאיר לאו, ראש עיריית חיפה יונה יהב והנדבנית רות רפפורט ובני משפחתה.

בתחילת השבוע, קבעה את משכנה במבנה החדש מחלקת הרפואה הדחופה לילדים. במחלקה החדשה ניתן לבצע בדיקות מתקדמות שבעבר חייבו את העברת הילדים לבית החולים רמב"ם הכללי.

מבנה בית החולים החדש ישתרע על פני שטח של 18,000 מטר רבוע, כמעט פי שלושה משטחו של בית החולים לילדים ע"ש מאייר, שפועל עשרות שנים ברמב"ם. גם מלר"ד (המחלקה לרפואה דחופה) הילדים החדש שהינו הגדול בצפון, התרחב וכעת הוא מתפרש על פני 600 מ"ר, פי שלושה מגודלו של מלר"ד הילדים אשר פעל עד היום בביה"ח הישן.

כחלק מתפיסת המוכנות לשעת חירום, המלר"ד החדש נבנה באופן ממוגן בפני לוחמה קונבנציונלית וכימית, זאת על מנת למנוע תרחיש של העתקת ילדים מטופלים במהלך התקפות ובעת מלחמה.

למעשה, כחלק מלקחי מלחמת לבנון ה-2, שלושת הקומות הראשונות של בית החולים החדש נבנו כשטח ממוגן מפני לחימה קונבנציונאלית ולא קונבנציונאלית, והן מתפרשות על פני 3,500 מ"ר.

לדבריו של פרופ' עמוס עציוני, מנהל בית החולים לילדים ברמב"ם, מדובר בבשורה עבור ילדי הצפון "זהו מבנה אשר נבנה על פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר, תוך חשיבה מרבית על טובת הילד", מסביר פרופ' עציוני, "המלר"ד הממוגן יאפשר טיפול בילדים, גם בזמן מלחמה, ללא הצורך להעבירם ממקום למקום. התכנון החדש יכול לתת תשובה הולמת לכל הבעיות שמתעוררות באזור חיפה והצפון כולו. מלר"ד רמב"ם מטפל כיום ב- 25,000 פניות מידי שנה, ואין ספק שהמלר"ד החדש יפעל לטובת כולם".

כזכור, בשנת 2006, בשיאה של מלחמת לבנון השנייה הודיעו ברוך רפפורט ז"ל ורעייתו רות, למנהל רמב"ם, פרופ' רפי ביאר, כי החליטו לתרום סכום כסף להקמת בית חולים חדש לילדים – בית חולים שישרת את 600 אלף ילדי צפון מדינת ישראל ושיכתיב סטנדרטים חדשים של אשפוז ברמה עולמית. בניית המבנה החדיש ארכה קצת יותר משלוש שנים, והיא עדיין נמשכת בקומות העליונות. עלות הקמת הפרויקט נאמדת בכ-182 מיליון שקל..

על הפיכת החזון לרעיון אדריכלי ואח"כ מציאות בשטח, אחראים: ארד שרון אדריכלים, קבלן השלד - חברת "מנרב", קבלן מבצע לעבודות הגמר "רום גבס" ואגף הבינוי של רמב"ם.

"אני שמח מאוד וגאה לחנוך את בית החולים רות רפפורט לילדים, פרויקט דגל של רמב"ם המתחדש, הממוקם בלב הקמפוס החדש לצד הפקולטה לרפואה על שם רות וברוך רפפורט", אומר פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, "זהו בית החולים היפה ביותר באזורינו, למען ילדינו, שמכיל בתוכו את כל התכנים לטובת עתיד טוב יותר: רפואה מודרנית ואנושית, מחקר מתקדם, חינוך, ביטחון, דו- קיום ותקווה לשלום".