רונלאדו עם הברך הפצועה
רונלאדו עם הברך הפצועהרויטרס

ויתור מראש, לוחמה פסיכולוגית או סיפור אמיתי? זאת השאלה שמטרידה את כל תושבי פורטוגל ומרבית מאוהדי הכדורגל בעולם בהתייחסות לפציעתו של כוכב הנבחרת הפורטוגלית, כריסטיאנו רונאלדו. 

באימון לקראת משחק הנבחרת הלאומית של פורטוגל מול מקבילתה מארצות הברית, אימון שהתקיים לעיניי 9,000 צופים, באופן פתאומי ומפתיע נטש כוכב הנבחרת את חבריו. רונאלדו ירד מהדשא אל ספסל הקבוצה והצמיד לברכו השמאלית שקית קרח, בהמשך עבד עם פיזיותרפיסט הנבחרת והתקשה מאוד בתפקוד תקין דבר שגרם לו לנטוש את האימון כחצי שעה לפני סיומו. 

רופא הנבחרת הפורטוגלית הודיע לראשי ההתאחדות כי רונאלדו לא יהיה כשיר למשחק מול ארצות הברית וקיים חשש גדול לכך שיחזור לשחק בכלל במדי הנבחרת בטורניר העולמי השנה. לדעתו של הרופא, במידה שרונאלדו ייקח את הסיכון ויחזור לשחק, הוא עלול להיפצע באופן כזה שיגמור לו את קריירת המשחק ואת הברך שלו. לדבריו השחקן חייב מנוחה וטיפול אחרי מעמסה רבה על ברכו השמאלית.

אוהדים רבים ברחבי העולם וגם בישראל הגיבו לאפשרות שרונאלדו יסיים את המונדיאל כבר בשלב מוקדם. חלקם הגדול אמר כי זה מתאים לשחקן שבורח מלקיחת אחריות ומסרב להיות שותף להופעה הרעה של הפורטוגלים בשלב הבתים המוקדם.

האוהדים הסבירו כי עכשיו לרונאלדו לא יהיה כתם על הופעה בזיונית במונדיאל מאחר ש"נפצע". אחרים דווקא טוענים כי הדבר הוא לוחמה פסיכולוגית כדי להכניס את ארצות הברית לשאננות וכך לגנוב ניצחון מחניכיו של קלינסמן במשחק שיכריע את עתידה של הנבחרת הפורטוגלית. 

בין כך ובין כך, בימים הקרובים תצא התאחדות הכדורגל הפורטוגלית בהודעה רשמית אך כרגע נראה כי השחקן לא ישוב לשחק ויסיים את תפקידו במונדיאל השנה. השאלה הגדולה עכשיו תהיה, האם פורטוגל מסוגלת לעשות משהו בשלב הבתים ללא רונאלדו? הדעות חלוקות. בואו נקווה שהספורט הוא ינצח ולא משחקים טריקים ופציעות קשות.