בנות סמינר. ארכיון
בנות סמינר. ארכיוןצילום: פלאש 90

עכשיו זה רשמי: משרד החינוך הודיע היום (חמישי) למנהלי הסמינר באלעד שנחשד באפליה על רקע עדתי, כי הרישום לבית הספר לשנה הבאה - יבוטל.

ההחלטה התקבלה לאחר שנערך שימוע למנהלת הסמינר במשרד החינוך. לדברי משרד החינוך, הרישום החדש יתבצע בליווי צמוד ובפיקוח משרד החינוך. טרם הוחלט האם לנקוט צעדים איישם נגד מנהלת המקום.

כזכור, צוות מיוחד שהוקם במשרד החינוך כדי לבחון את נתוני הפרשה הגיע למסקנה לפני מספר שבועות כי אין מנוס מלבטל את הרישום ולקיימו מחדש תחת פיקוח, זאת בכפוף לשימוע שייערך למנהלת בית הספר.

מנהלת בית הספר הוזמנה לשימוע במשרד החינוך לאחר שהתקבלו תלונות נגדה בגין אפליית תלמידות ממוצא ספרדי על פני תלמידות אשכנזיות.

עו"ד יואב ללום, עורך הדין החרדי שיצר את פרשת עמנואל שטלטלה את הציבור החרדי, איים כי יפנה לבית המשפט במידה והבנות לא תתקבלנה במהלך השבוע הקרוב.

בתגובת משרד החינוך נאמר כי "משרד החינוך רואה בחומרה רבה כל גילויי אפליה על רקע, דתי, גזעי או עדתי. המשרד מגלה אפס סובלנות כלפי מקרים שכאלה. בהתאם לזאת, נוקט המשרד בשורה של פעולות כדי למנוע תופעות פסולות מעין אלה, בין היתר, באמצעות ועדות הערר".

עיריית אלעד מסרה כי "הנושא נבדק על ידי משרד החינוך ואגף החינוך בעירייה. היום אמורה להתקיים פגישת חירום לבדיקת הנושא. העירייה תפעל לעצירת תופעות מסוג זה".


.