גודס ושיבק. שימש גם כעוזרו בנבחרת
גודס ושיבק. שימש גם כעוזרו בנבחרתצילום: פלאש 90

זהו, אחרי שמועות רבות בדבר מינויו של גיא גודס למאמן מכבי תל אביב בכדורסל, כעת הגיעה ההכרזה הרשמית.

האיש שנמצא במערכת הצהובה כבר במשך 14 שנים, 8 מתוכם כשחקן פעיל ו-6 שנים כעוזר המאמן - מקבל את ההערכה לעבודתו הרבה והקשה ואת מפתחות אימון הקבוצה הצהובה, אלופת אירופה ואלופת ישראל.

כאמור, גודס שיחק במשך שמונה שנים במדי הקבוצה הצהובה ויחד איתה הגיע להישגים רבים. יחד עם הישגיו כעוזר מאמן הקבוצה במשך שש שנים הגיע גודס לזכיה ב- 20 תארים: 11 אליפויות, 7 גביעי מדינה, אליפות אדריאטית ואליפות אירופה.

את קריירת האימון שלו החל גודס דווקא בראשון לציון בעונת 2004/5 כעוזרו של חנוך מינץ. במהלך אותה העונה, החליף גודס את מינץ בעמדת המאמן הראשי והוביל את ראשון לציון לעונה טובה ביחס לעצמה. באותה עונה פרץ אצל גודס שחקן אלמוני צעיר ומוכשר בשם מורן רוט.

שנתיים לאחר מכן חזר גודס למועדון האם שלו כשמונה לתפקיד עוזר המאמן של נבן ספאחיה הקרואטי. ספאחיה הלך אבל גודס נשאר והמשיך לאייש את עמדת עוזר המאמן גם למאמנים שבאו אחר כך כמו עודד קטש וצביקה שרף.

עונת 2008/9 הייתה קפיצת המדרגה הגדולה של גודס כשמונה למאמן הפועל ירושלים בכדורסל. עם הפועל הגיע גודס להישג גדול במיוחד כשהעפיל איתה לרבע גמר היורוקאפ ולעונה אירופית חלומית. כעבור שנתיים בקבוצה הירושלמית, חזר שוב גודס הביתה ושוב לאותה עמדה מוכרת לו - עמדת עוזר המאמן, הפעם של דייויד בלאט.

בנוסף שימש גודס כעוזר מאמן הנבחרת הלאומית של בריטניה וכן כעוזרו של אריק שיבק וארז אדלשטיין. בתפקיד עוזר המאמן של בלאט שימש גודס במשך ארבע שנים רצופות. כעת, כשבלאט מנסה את כוחו בליגת הכדורסל הטובה בעולם, דבר טבעי הוא כי העוזר הנצחי יוקפץ לעמדת המאמן הראשי.

רבים רואים בגודס כ"מיני בלאט", כשאפילו בלאט עצמו אמר על גודס כי אין ראוי ממנו להיות יורשו בתפקיד. בלאט שזכה בתואר מאמן העונה בליגת ווינר סל, החליט לקחת איתו לקבלת הפרס את שני עוזריו שלדבריו היו אחראים ישירים להצלחת הקבוצה הצהובה העונה.  

הנהלת המועדון הצהוב הוציאה הודעה רשמית בה נכתב: "במינוי זה מכבי שמה דגש על חשיבות ההמשכיות בקבוצה. מכבי גאה על כך שהיא נותנת במה מרכזית ומקדמת לא רק שחקנים, אלא גם מאמנים גדולים. עם מעברו של דיוויד בלאט לליגה הטובה בעולם, מכבי ת"א רואה בגיא גודס כבחירה הטבעית והטובה ביותר להצעיד את הקבוצה קדימה". 

כעת גודס יכול להתפנות לחפש לעצמו עוזר מאמן שיעזור לו להוביל את הקבוצה להישגים רבים ממש כמו העונה. השם החם כרגע הוא מאמן מכבי חיפה היוצא, דני פרנקו שבוחן הצעה גם מהפועל ירושלים. איתו או בלעדיו, גודס יצטרך להתמודד עם הר של ציפיות ואנחנו נשארים עם שאלה אחת - האם הוא אכן יעמוד בציפיות? ימים יגידו.