אריאל אטיאס
אריאל אטיאסצילום: פלאש 90

יממה לאחר עזיבתו של חבר הכנסת אריאל אטיאס את סיעת ש"ס, התגובות במפלגה מעורבות.

לצד התגובות של אנשי דרעי המייחלות לחזרתו, גורמים בש"ס, שמאז ומעולם זוהו עם הימין, מספרים שאטיאס היה הסמן השמאלי המובהק במפלגה בתקופת אלי ישי.

"זה לא סוד שאריאל אטיאס היה הסמן השמאלי במפלגה", אומר לערוץ 7 גורם בכיר בש"ס. "כיום, כשדרעי הפך ליו"ר המפלגה ומנגד ש"ס באופוזיציה, זה כבר לא ממש משנה. אבל עוד בתקופת אלי ישי, בממשלת אולמרט שדיברה על החזרת חלקים נכבדים מירושלים, אריאל אטיאס היה זה שנתן לראש הממשלה דאז רוח גבית להמשיך בשיחות כשש"ס ממשיכה לתחזק את הממשלה".

 "בכירים בימין ניסו בשעתו לדבר על ליבו. הם הריחו שהוא מתחזק על חשבונו של ישי. ניסו להבין לאן הוא מנסה להוביל ש"ס. אולם אטיאס, בניגוד גמור לאלי ישי, טען במפגיע שש"ס אינה מחזיקה בעמדה ימנית תומכת מוסד ההתיישבות".

הגורמים אף טוענים שאלמלא אטיאס, דרעי לא היה מצליח לכבוש את ראשות מפלגת ש"ס. "הוא האיש שהכתיר את אריה דרעי מאחורי הקלעים", הם טוענים.  

אתמול מיהר גם פעיל הימין ברוך מרזל להגיב לעזיבתו של אטיאס ואמר כי "אטיאס בורח מספינה טובעת שמנהיגה החדש-ישן דרעי לא הפנים שהעולם הפוליטי עבר שינוי, ושמאלנים מוקצים מחמת מיאוס, ושעם ישראל ממתין לחזרה בתשובה של דרעי על פשעי אוסלו".