סוארס מנסה את הארט
סוארס מנסה את הארטרויטרס

טורניר המונדיאל יכול להיות אכזרי מאוד. נבחרת מחכה לטורניר העולמי 4 שנים ובחודשיים שלפני פתיחת המשחקים היא מתאמנת ומתגבשת על אי בודד.

כשהיא מגיעה למשחקים עם ציפיות מטורפות מהאומה כולה היא יכולה למצוא את עצמה מהר מאוד מחוץ לטורניר, כמה מהר? כבר אחרי שני משחקים.                  

לא משנה כמה הנבחרת חזקה לכשעצמה, מספיק שהיא אינה מתחברת במשחק הראשון ומפסידה בו, ופתאום המשחק השני הופך למעין גמר או אם תרצו - "משחק על כל הקופה". זו בדיוק הסיטואציה שאליה הגיעו שתי הנבחרות של בית ד' אורגוואי ואנגליה למשחק שהתקיים אתמול.              

אנגליה הציגה משחק די טוב במחזור הראשון, אך לא השכילה לנצח את איטליה החזקה ואתמול פגשה את אורגוואי למשחק שאין ממנו דרך חזרה. הנבחרת התכלת מבחינתה תנסה לתקן את הרושם לאחר הסנסציה שעוררה בהפסד המדהים לקוסטה ריקה בשבוע שעבר. הפעם כוכב הנבחרת לואיס סוארס פתח בהרכב, על אף הפציעה שלו.

הדבר המעניין הוא ששחקני הקישור המצוין של ליברפול האנגלית מהעונה החולפת ישחקו נגד החלוץ שלה - סוארס. שילובם של הקשרים עם החלוץ האדיר הפכו את ליברפול העונה למכונה משומנת שהייתה במרחק מגיעה מהאליפות הפרמייר ליג.  את עמדת החלוץ המרכזי בנבחרת אנגליה יאייש החלוץ הכי מושמץ בממלכה בשבוע האחרון, ווין רוני.

רוני שהיה פעם נער הפלא האנגלי, מצליח כבר זמן רב להכעיס את הקהל האנגלי. עיקר הכעס המופנה כלפיו הוא בכך שהוא לא עומד בציפיות ממנו ולא סוחף את הנבחרת אחריו. התקשורת באנגליה מצידה לא מוכנה אפילו לשמוע על הדחה כבר בשלב הזה ולא רק מהסיבה המקצועית - כי אם הכלכלית. ההכנסות האדירות שמייצר הטורניר באנגליה גורם לחששות מהדחה של נבחרת שלושת האריות, דבר שיגרום לאוהדים האנגלים להיעלם מהפאבים וממרכזי ההקרנות של המשחקים.

אנגליה מגיעה לטורניר לאחר 13 השתתפויות במונדיאלים השונים מאז 1950. מתוך 13 ההשתתפויות הצליחו האנגלים לקטוף את הגביע רק פעם אחת, היה זה בשנת 1966. נתון זה מוזר מאוד בעיקר בשל הסיבה שהליגה האנגלית, הפרמייר ליג, היא המובילה בעולם ושחקני הנבחרת האנגלית משחקים בקבוצות הגדולות באירופה.

נבחרת הסלסטה לעומתה מתהדרת בכך שזכתה במונדיאל הקודם שנערך בברזיל ב-1950 כשניצחה את ברזיל בגמר בתוצאה 1:2 ושברה את לבם של מיליוני ברזילאים. גם במונדיאל 2010 הנבחרת של אוסקר טבארס רשמה הצלחה גדולה כשסיימה את הטורניר במקום הרביעי והמכובד. האורוגוואים ישמחו מאוד לשחזר את ההצלחה בטורניר ההוא גם בטורניר הנוכחי.                                                                                                                 

כבר מההתחלה אפשר היה לראות שהשילוב הקטלני בין קצב מטורף וקהל משוגע ביציעים גורם למשחק הענק הזה אווירה מיוחדת. השער הראשון של סוארס הגיע שש דקות בלבד לפני סיום המחצית הראשונה. השיוויון האנגלי מרגלי רוני הגיע בדקה ה-75 אבל החזיק מעמד של 9 דקות בלבד עד לשער הניצחון של מי אם לא לואיס סוארס, חלוצה של אורוגוואי וליברפול האנגלית.

סוארס העניק בראשו וברגליו ניצחון גדול לאורוגוואי כשכבש צמד שערים ונתן לנבחרתו את התקווה להעפיל לשמינית הגמר מבית המוות. אנגליה לעומת אורוגוואי תצטרך הרבה ניסים ושערים כדי להשאיר לעצמה סיכוי לעלות שלב אך בשורה התחתונה אין ספק שהם שוב איכזבו את כולם. מכוכבים כל כך גדולים אנחנו בהחלט מצפים ליותר.

מהלך המשחק:

דקה 5: כמעט שער ראשון של סוארס. קרן שחלפה על פני כל ההגנה האנגלית כמעט ונכנסה פנימה.

דקה 10: כדור חופשי של רוני כמעט ונכנס אך פספס את הרשת בסנטימטרים.

דקה 27:  הזדמנות טובה לקבאניש בעט כדור מעשר מטר, אבל הכדור עבר מעל השער.

הקהל של אורגוואי מרעיש בצורה בלתי רגילה באצטדיון ודוחף את הנבחרת התכולה שלו.

דקה 31: חוסר מזל לאנגלים. רוני המשיך ישר לקורה הגבהה של ג'רארד.

דקה 39: שער לזכות אורגוואי! סוארס כבש נגד חבריו מליברפול לאחר הגבהה של קבאני וקבע יתרון 0:1 לזכות הנבחרת התכולה.

דקה 50: כמעט 2:0 לאורוגוואי כשסוארס סיבב קרן מושלמת שכמעט נכנסה לשער האנגלים.

דקה 53: עוד החמצה לאורגוואי. הפעם היה זה קבאני שבאחד על אחד מול הארט היה חייב לכבוש אך לא הצליח לעשות זאת.

דקה 55: סוף סוף המשחק התעורר כשרוני כמעט והשווה עם בעיטה משמאל מ-10 מטר. שוער אורוגוואי מוסרלה זינק והציל את הסלסטה.

דקה 75: שיוויון אנגלי מרגלי רוני. ג'ונסון בישל מצוין לווין רוני שהשתחל מאחורי הגנת אורוגוואי וכבש שער שקבע שיוויון 1:1 במשחק המעניין והמותח. היה זה שערו ה-40 ב-94 משחקים בנבחרת אנגליה של ווין רוני. נראה היה שסוף כל סוף רוני עומד בציפיות של האומה האנגלית.

דקה 78: מצב נפלא לאנגליה החומץ מרגלי סטארידג' שבעט בימין לאחר סיבוב חד אך מוסרלה הדף.

דקה 84: סוארס עשה זאת שוב!!!! שער נוסף של החלוץ האדיר העלה את הסלסטה ל-1:2. שער זה שבר את האנגלים שלא הצליחו עד הסיום לכבוש ולחזור למשחק.

בסיום ניצחון ענק לאורגוואי כזה שעשוי לשלוח את אנגליה חזרה לביתה כבר בשלב המוקדם. ישנו תרחיש כמעט ולא הגיוני שאנגליה עוד תצליח להעפיל אל השלב הבא, כעת הכל תלוי בנבחרת האיטלקית.

האנגלים אמנם מאוד רצו ותקפו ללא הפסקה, אבל שחקן אחד עשה את ההבדל בין שתי הקבוצות. קוראים לו לואיס סוארס. בסיום 2:1 לזכות סוארס וחבריו.

הרכבי הקבוצות:

אנגליה: ג'ו הארט, גלן ג'ונסון, גארי קייהיל, פיל ג'גיילקה, לייטון ביינס, סטיבן ג'רארד, ג'ורדן הנדרסון, ראחים סטרלינג , וויין רוני, דני וולבק , ודניאל סטארידג'.

אורגוואי:  פרננדו מוסלרה, מרטין קסארס, חוזה חימנז, דייגו גודין, אלברו פריירה, אלברו גונזאלס, אגיאדו אלברו ריוס, ניקולאס לודיירו , כריסטיאן רודריגז, אדינסון קבאני ולואיס סוארס.