דיה, בכה בזמן ההמנון
דיה, בכה בזמן ההמנוןרויטרס

אם לא הספיק לנבחרת האפריקאית ההפסד אמש לקולומביה, היום התבשרו שחקני הנבחרת בבשורות רעות עוד יותר.

איברהים טורה בן ה-28 ואחיהם הצעיר של צמד הכוכבים של הנבחרת, נהרג ומת בנסיבות שאינן ידועות.

טורה הצעיר היה גם הוא כמו אחיו הגדולים, יאיא וקולו, כדורגלן מקצועני. אך בניגוד לאחיו הגדולים, השחקן הצעיר ששיחק בעמדת החלוץ, שיחק בקבוצות קטנות במצרים ולבנון ולא פרץ לתודעה של אלפי אוהדים בעולם ובארצו שלו.

הבשורה הרעה הגיעה בתיזמון גרוע מאוד מצידם של אלפי אוהדי הנבחרת הלאומית של חוף השנהב ובעיקר מצידם של שחקני הנבחרת ומאמנם. החשש של אוהדי הנבחרת ומאמנה הוא כי שני האחים הגדולים וכוכבי הנבחרת ייאלצו לטוס לטובת הלווית האח ויעדרו בשל כך מהמשחק המכריע על העליה לשלב שמינית הגמר של הטורניר. המשחק המכריע יתקיים בעוד ארבעה ימים בתאריך ה-24/6 כשהנבחרת של חוף השנהב תפגוש את נבחרת יוון למשחק מרתק.

ההתאחדות האיבורית אמרה לאחר היוודע מותו של האח הצעיר איברהים: "קולו ויאיא קיבלו את החדשות הכואבות על מות אחיהם. משלחת חוף השנהב כולה תומכת בשחקנים". נשיא ההתאחדות בעצמו אמר כי "כל המשלחת בברזיל מחבקת חזק את האחים טורה ומשפחתם". עוד הוסיף ואמר "אנחנו נעשה הכל כדי לתמוך בהם ברגע הקשה והעצוב שהם עוברים".

במידה שהקשרים המצטיינים של ה"פילים" יטוסו לטובת הלווית אחיהם הצעיר וייעדרו מהמשחק המכריע מול יוון, ספק רב אם יצליחו חבריהם לנצח את היוונים בעלי הגנת הברזל.

זו אינה הטרגדיה הראשונה בנבחרת הפילים. כבר אתמול כשעתיים לפני המשחק מול הנבחרת הקולומביאנית, התבשר קשר הנבחרת האפריקאית סריי דיה על פטירת אביו. הקשר שמשחק בקבוצת באזל השוייצרית עלה למרות זאת על כר הדשא ובזמן נגינת ההמנון פרץ בבכי. רבבות האנשים שראו את התפרצותו של השחקן, האמינו לחשוב כי השחקן פשוט בוכה מהתרגשות גודל המעמד, רק לאחר המשחק נודע לחבריו לנבחרת סיבת ההתפרצות הטרגית.