ישיבת ההסדר בראשון לציון בראשות הרב שלמה לוי ערכה אמש (מוצאי שבת) הילולה לזכר התנא יהונתן בן עוזיאל וערב הצדעה לגבאי בתי הכנסת.

הערב, אותו הנחה העיתונאי שלומי גולדברג נפתח בתפילה שנשא ראש הישיבה, הרב שלמה לוי שליט"א, למען שלום החטופים והשבתם הביתה במהרה. מאחורי הארגון הערב עומד הרב יונתן סנדרס, רב קהילת "מעין חיים" בעיר.

בהמשך הערב נערך סיום מסכת ראש השנה שנלמדה בבית המדרש "יפה נוף" של הישיבה על ידי, הרב מור ברגמן, והתקיימה תפילה למען זיווגים ושלום בית.

באירוע השתתפו גם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, הרב יהודה דוד וולפא, הרב משה נחשוני, הרב יגאל יוסף, הרב אליהו גדליה, הרב רן ישראלי, הרב פנחס קזיוף, הרב איתן זנבר, הרב אשר סבג, הרב חנן קוחנובסקי, הרב אריאל גורן מזכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך, חברי מועצת העיר, עו"ד אלי יבלון, אוהד אוזן, רבני השכונות וגבאי בתי הכנסת. הערב כלל תכנית אומנותית של היוצר שי קזיוף והכנר העולמי מירל רזניק.

"בראש ובראשונה התכנסנו כאן למען גבאי בתי הכנסת, שקושרים בין המערכת הרוחנית הפרקטית לציבור", אמר הרב שלמה לוי, והוסיף כי: "העיר שלנו טרם התברכה במרכז גבאים, לכן החלטנו לאחדם כאן הערב בהילולת ר' יונתן בן עוזיאל".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו ציין כי: "הרב מאיר שפירא מלובלין זצ"ל יזם את לימוד הדף היומי כדי שעם ישראל כולו ילמד גם את הדפים והמסכתות שלא נלמדים ביומיום. הוא דיבר גם על אחדות ישראל בה היהודי מפולין, ממרוקו ומישראל לומדים את אותו הדף – זוהי התורה של כל עם ישראל. הרב לא זכה לראות את המחזה כאן היום של מאות יהודים שמסכת ראש השנה היא שלהם. כך אנו קונים תורה בקניין של התמדה יומיומית, ואני ממתין שבעוד 7.5 שנים תזמינו אותי שוב לסיום המסכת".

סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן אמר כי "בשבוע האחרון כולנו עסוקים בעניין אחד ומרגישים כאיש אחד בלב אחד את הדאגה הגדולה לבנים החטופים. בשבת שעברה קראנו את פרשת המרגלים אשר יצאו נגד מעלותיה של ארץ ישראל. ברוך השם זכינו שהדור שלנו מתקן את חטא המרגלים ונאחז באדמת הקודש של ארץ ישראל. בשבוע האחרון אנחנו זוכים גם לתקן גם את חטא הפילוג והמחלוקת של פרשת קורח; בכל מקום אנו רואים את האחדות הנפלאה, כולנו כאיש אחד מתכנסים להתפלל לשלומם של החטופים. האחדות שהייתה תנאי לקבלת התורה, מתוכה, בסיועה ובגללה נזכה בעזרת השם לראות את הבנים שבים הביתה במהרה".

עוד ציין הרב בן דהן, כי "אנו במשרד הדתות רואים את היעוד שלנו לדאוג לעם שבשדות. אם הציבור הדתי צריך שירותי דת, הוא ימצא אותם, אבל חובתנו לדאוג דווקא לציבור המסורתי שאינו מכיר את אותם שירותי דת. לשם כך, אנחנו נמצאים בתהליך מינוי 70 רבנים בהתיישבות העובדת, אחרי שנים רבות שלא מונה אף רב. ברוך השם זכינו לאחר שנים רבות להשלים את המהלך, שהוא מהפכה אמיתית של הבאת התורה ומצוותיה דווקא לאלה שהם העם שבשדות, שנמצאים בפריפריה. אנו גם נמצאים במהלך מינוי רבני קהילות בכל רחבי הארץ. כל רב קהילה יהיה מחויב לקהילתו - לסייע, לקדם, לתת שיעורי תורה ופעילות תורנית, ואנחנו נהיה שותפים בסיוע ומתן תקציב. בנוסף, התחלנו גם במינוי רבני ערים במספר ערים בארץ, ובעזרת השם אני מאמין ומקווה שגם פה בראשל"צ נמנה רב נוסף במהרה בימנו".

חבר מועצת העיר בראשל"צ (הבית היהודי), עו"ד אלי יבלון ציין בדבריוי "התכנסנו כאן יחד גבאים, ועדי בתי הכנסת, רבנים וקהל נכבד, בערב שמוביל ראש הישיבה שלנו, הרב שלמה לוי, לסיום מסכת והילולת התנא. אני רוצה לאחל לכולנו שנמשיך ונעשה דברים ברוכים למען העיר ראשל"צ".