השכר עלה
השכר עלהפלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי מרכז, יעקב שפסר, גזר היום (ראשון) עונש של 8 שנות מאסר בפועל על עו"ד שמעון צבר שהורשע בהונאת עשרות לקוחות.

עו"ד צבר הורשע על פי הודאתו ב- 44 עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בסך כולל של 39 מיליון ש"ח וב- 44 עבירות של גניבה בידי מורשה בסך כולל של כ- 20 מיליון ש"ח.

יש לציין כי צבר הורשע במעשים המיוחסים לו במסגרת הסדר טיעון, בו גם הוסכם כי העונש שיגזר עליו יהיה 10 שנות מאסר, 8 מתוכן בפועל.

על פי כתב האישום, הנאשם שכנע 44 אנשים שונים, שנמנו בין לקוחותיו כעורך-דין, קרובי משפחתו, חבריו ומכריו, מרביתם אנשים מבוגרים ופנסיונרים, להפקיד בידיו כספים בהיקף כולל של 39 מיליון ש״ח לצורך השקעה תמורת תשואה גבוהה.

מדובר בהונאה מסוג פונזי, במסגרתה הבטיח הנאשם למשקיעים תשואות גבוהות תוך פרק זמן קצר, אך בפועל כלל לא השקיע את הכספים אלא נטל אותם לעצמו, וכספי ההשקעה המוצגים כפירות ההשקעה שולמו מכספים של משקיעים אחרים.

הנאשם הציג למתלוננים מצגי שווא רבים ביניהם ביטחונות כוזבים ומצגי ערבויות בנקאיים כוזבים של מיליוני ש"ח. בנוסף, הנאשם הורשע בעבירות מס בכך שניהל עסק בלתי חוקי של הלוואות עליהן לא דיווח לרשויות המס.

סכומי הגניבה בכתב האישום המקורי הופחתו במסגרת הסדר הטיעון ל-20 מיליון ש"ח, מאחר שהעבירות בנוגע לחלק מהסכומים התיישנו.

מלבד עונש המאסר הממושך, פסק ביהמ"ש המחוזי פיצוי לכל מתלונן, ע״פ הסכום שגנב ממנו הנאשם, לפי המפורט בכתב האישום המתוקן.