מי שהגיע ליריד שבוע הספר במתחם התחנה בירושלים, פגש בין הדוכנים את הוצאת "תבונות" של המכללה האקדמית הרצוג, היחידה שהוקמה על ידי מכללה ומציגה בשבוע הספר.

ד"ר ראובן גפני, מנהל ההוצאה לאור, סיפר כי היא הוקמה לפני כשלושים שנים, "כשבמכללה זיהו ואקום ופעלו על מנת למלא אותו. אין כמעט הוצאות לאור שמתמחות בתחום שלנו שהוא אקדמי-תורני", הסביר.

"העדפנו להקים הוצאה לאור כדי שלא נצטרך להתאים את עצמנו ואת הספרים להוצאה לאור חילונית או חרדית עם דרישות שלא בהכרח מתאימות להשקפת עולמנו", הוסיף ד"ר גפני והבהיר ''אנו לא מוציאים כל כתב יד שמגיע לידנו אלא בוחנים בקפידה כל כותר לפני הוצאתו לאור".

רבים ממרצי המכללה האקדמית הרצוג משתמשים בהוצאה לאור של ''תבונות'', אך לא רק הם. גם רבני ישיבת הר עציון מוציאים חלק מספריהם דרך ההוצאה. "הוצאנו לאור גם את רוב כתבי הרב ברויאר ושיטתו המיוחדת ללימוד התנ"ך. בזכות הקשר המיוחד של ההוצאה עם הרב, לאחר פטירתו הגיע אלינו בנו עם פירוש מיוחד של הרב ברויאר על ישעיהו אשר נכתב בשנות ה-60 ולא ראה אור מעולם. זה היה אתגר גדול להוציא לאור כי הכל היה בכתב יד".

ד"ר גפני רואה בעבודתו שליחות אמיתית. "פנו אלינו משפחת קרליבך כדי שנוציא מחדש את ספרי הפירושים של סב המשפחה. לכאורה אין קשר בין הרב קרליבך למכללה אך למעשה גם הוא עסק בתורה ובהפצת התורה וזה בעינינו החיבור למה שאנו עושים בתבונות. שמחנו לקחת חלק בהוצאת כתביו מחדש".