חסיד ברסלב
חסיד ברסלבYoni Kempinski

במסגרת ההכנות של המזכירות הארצית של חסידי ברסלב בארץ לקראת הנסיעה של עשרות אלפי המתפללים לאומן בחודש תשרי, ועל רקע המצב המדיני השורר באוקראינה, נערכה היום (שני) פגישת היערכות עם שר החוץ, אביגדור ליברמן בלשכתו בירושלים.

הרב קעניג, מחשובי חסידי ברסלב, שיבח את משרד החוץ על פעילותו הרבה לטובת הנוסעים לאומן בכל ימות השנה.

בדבריו ביקש להדגיש בפני השר כי האלפים שנוסעים לראש השנה לאומן עושים זאת באדיקות עד כדי מסירות נפש, כך שישנם כאלה שכדי להוזיל את מחירי הנסיעה נוסעים בדרכים ארוכות יותר, ויש צורך לפקוח עין שהכל יעבור כשורה בכל הדרכים המובילות לאומן.

ח"כ מאיר פרוש סיפר כי בשנה שעברה נסעו כשלושים אלף מתפללים לאומן, והביע את חששו על כך "שעקב המצב המדיני המצב הביטחוני השברירי יהא מתוח, ולכן כינסנו את הפגישה כדי שהנסיעה תתנהל כשורה וללא תקלות".

עוד הוסיף כי "אני מקבל מידי שנה פניות רבות לקראת הנסיעה והמאמצים שהכל יתנהל כשורה לא פשוטים. נכון שבסופו של יום הכל בא על מקומו בשלום, אך בכל אופן ישנן חריקות בדרך להסדרת הבעיות". בדבריו ביקש "דלת פתוחה מהשר" בחודש תשרי.

שר החוץ, אביגדור ליברמן אמר כי הוא אינו צופה שיהיו בעיות והבטיח כי יעשה הכל שהחג יעבור ללא תקלות. "הנשיא הנוכחי של אוקראינה, וכך גם השר לבטחון פנים המקומי, הינם חברים קרובים ואני בקשר רציף איתם", אמר.

ליברמן הוסיף כי במיוחד בתקופה זו, שהשלטון רוצה להוכיח משילות, הוא יעשה הכל להראות שהכל מתנהל כשורה כבכל שנה. שר החוץ הבהיר כי בסוף החודש ייפגש עם הנשיא החדש ויעלה את נושא הבטיחות של עשרות האלפים הנוסעים לאומן. שר החוץ הביע את התרשמותו מהפעילות של הנציגים ברשויות השונות והצביע על השיתוף הפעולה בין חבריו מהרשויות השונות לבין חברי עירייה אלו.