מודיעין עילית
מודיעין עיליתצילום: פלאש 90

עיריית מודיעין עילית יוצאת בימים אלה למהלך שיאשר תב"ע (תכנית בניין עיר) מיוחדת להכשרת קומות קרקע באזורים נרחבים בכל שכונות העיר עבור משרדים, מסחר קמעונאי, מוסדות בריאות וכדו'.

המהלך הייחודי יביא בין היתר להיצע נרחב של שטחי מסחר ובמקביל לירידה ניכרת במחירים.

תכנית זו מהווה המשך לתפיסה תכנונית שמוביל ראש העיר יעקב גוטרמן להנגשת שירותים בסמיכות לבית, הן של חינוך והן של מסחר והוזלת מחירי המסחר והשירותים ומציאת פתרונות תעסוקה, בהם לדוגמא תכנית ייחודית גורפת שהוצאה לכל העיר לאפשר שימוש בדירות מגורים בקומות קרקע לגני ילדים, מעונות יום וצהרונים.

נכון להיום, בעיר מודיעין עילית ישנם מרכזי מסחר עירוניים ללא פזורה של חנויות ברחבי העיר. התכנית החדשה המאפשרת הסבת דירות מגורים או חלקן לצרכי מסחר, תקל מאוד על קניות התושבים ותמשיך את תנופת השגשוג והפריחה של המסחר בעיר.

לפי התכנית שאושרה, בבתי המגורים ברחובות מרכזיים בשכונות העיר, בקומות הקרקע ולחילופין בקומה ראשונה, ניתן יהיה לאפשר שימוש מסחרי, להסב חלק מהדירה, או את כולה לצורך מסחר, מרפאות, חנויות, משרדים וכו', למעט מזון, על מנת שלא יפריע לאיכות החיים של השכנים, כדוגמת הצטברות לכלוך וכדו'.

לדברי העירייה, התכנית החדשה המרחיבה את פעילות המסחר והעסקים בעיר כפי שקיים במרכזי הערים הגדולות, תיצור בעיר תחרות הוגנת בכל הענפים ותחומי המסחר, תביא להיצע גדול ותמנע זכיינות לחברות וגופי מסחר בלעדיים, מה שגורם לעליית מחירים.

בנוסף תיצור התכנית נגישות לתושב בכל שירותי המסחר הנצרכים, בסמיכות לביתו, כאשר בכך מתאימה העירייה את שירותי המסחר לאיכות החיים של התושב, בלא צורך לנדוד מרחקים עבור קניות ולהשתמש בתחבורה.

בסביבת ראש העיר סבורים כי התכנית תביא אפשרויות פרנסה לתושבים, בהקמת עסקים ותעסוקה בהם, וקבלת רישיון עסק כחוק, כאשר בכך גם העסקים הפועלים כיום ללא רישיון עסק, יוכלו לקבלם. "היצע שטחי המסחר ישליך באופן ישיר על מחירי השכירות הקיימים כיום במרכזי המסחר בעיר, כאשר הוזלת העלויות תאפשר הוזלה במחירים לרווחת התושבים", אמרו.